Warsztaty metodyczne z wczesnego nauczania języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PPAS2-2HAJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty metodyczne z wczesnego nauczania języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założenia i cele lektoratu: - nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć edukacyjnych z języka obcego w przedszkolu, - pogłębienie wiedzy teoretycznej i doskonalenie umiejętności praktycznych niezbędnych do nauczania języka obcego na poziomie wczesnej edukacji, - rozwijanie kwalifikacji psychopedagogicznych i metodycznych niezbędnych do nauczania języka obcego na poziomie wczesnej edukacji, - przygotowanie studentów do korzystania z różnych źródeł, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku, - motywowanie do samodzielnej pracy |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Warsztaty prowadzone w formie praktycznych ćwiczeń. Założeniem przedmiotu jest nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć edukacyjnych z języka obcego w przedszkolu. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom: studia drugiego stopnia Moduł: specjalnościowy Rodzaj przedmiotu; obowiązkowy Nakład pracy studenta: 60 godz. w tym: udział w zajęciach dydaktycznych: 28 godz.; przygotowanie do zajęć, pisanie prac, studiowanie literatury kierunkowej i przygotowanie projektów: 18 godz.; udział w konsultacjach: 2 godz.; przygotowanie do zaliczeń: 10 godz.; udział w zaliczeniach: 2 godz. |
Literatura: |
Reilly, V., Ward, Sh.M. (2000). Very Young Learners. Oxford Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2017). Teaching English to Young Learners. PWN Mourao, S. (2015). Hello Jack Plus. Macmillan Leighton, J. (2015). Captain Jack 1 Plus. Macmillan Leighton, J. (2015). Captain Jack 2 Plus. Macmillan - artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, www.euronews.net |
Efekty uczenia się: |
Absolwent potrafi przygotować konspekt jednostki lekcyjnej na dany temat. Potrafi wykorzystywać w pracy z dzieckiem piosenki, flash cards itp. Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień (np. autoprezentacje, krótkie referaty). Potrafi posługiwać się podstawowym słownictwem specjalistycznym z dziedziny nauk pedagogicznych w stopniu umożliwiającym komunikację w języku obcym. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz dokonać jej podsumowania. Wykazuje aktywność w interakcji w grupie. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: prace pisemne (konspekt jednostki lekcyjnej); ocena wystąpień ustnych w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć; |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: - zaliczenie na ocenę po III semestrze, Warunki zaliczenia: - obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze bez konieczności jej odpracowania), - terminowe zaliczenie na ocenę minimum dostateczną prezentacji i pracy pisemnej, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.