Film w kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-QN1-3YFWK | Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Film w kulturze | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii | ||
Grupy: |
3 rok 1st. PIW niestac. 3 rok 1st. POW niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. I stop. Pedagogika |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z miejscem i rolą filmu w kulturze, w kontekście jego historycznego rozwoju i ewolucji form: od kina niemego, poprzez kino dźwiękowe, klasyczne kino hollywoodzkie, aż do obrazów cyfrowych. Celem jest również zapoznanie studenta z podstawowymi formami rodzajowymi i gatunkowymi kina |
||
Skrócony opis: |
Plan obejmuje między innymi takie tematy jak: 1. Od braci Lumiere do D.W. Griffitha 2. Awangarda filmowa - od ekspresjonizmu do surrealizmu 3. Przełom dźwiękowy w kinematografii 4. Opowiadanie jako system formalny 5. Kino gatunków. |
||
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot obowiązkowy, Rok studiów /semestr: 3 rok 1st. PIW niestac. 3 rok 1st. POW niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. I stop. Pedagogika Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 10 godzin wykładów Forma zaliczenia przedmiotu: esej. Punkty ECTS:2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach: 10 godzin |
||
Literatura: |
1.D. Bordwell, K. Thompson, Film Art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010 2.M. Przylipiak, Kino stylu zerowego, Gdańsk 1994 3.red. K. Loska, Kino gatunków – wczoraj i dziś, Kraków 1998 4.A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008 5. E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa,T. Kłys, P. Sitarski, Kino bez tajemnic, Warszawa 2009 6. Rick Altman, Gatunki filmowe, PWN Warszawa 2012 |
||
Efekty uczenia się: |
K_W02ma elementarną wiedzę o systemie nauk społecznych i humanistycznych, ich metodologii oraz wzajemnych relacjach a także o usytuowaniu pedagogiki w tym systemie K_U02 na podstawie własnej obserwacji potrafi analizować różne przejawy zachowań w wybranym przez siebie obszarze społecznej praktyki K_K01 posiada samowiedzę dotyczącą własnego profesjonalizmu oraz osobistych możliwości i ograniczeń, jest gotów do pracy nad własnym rozwojem, także podczas pedagogicznej działalności praktycznej H1P_K01 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, prezentacja, pogadanka. Obecność na wykładach, aktywność, samodzielnie napisany esej na zadany temat. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Tomasz Adamski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Adamski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Plan obejmuje między innymi takie tematy jak: 1. Od braci Lumiere do D.W. Griffitha 2. Awangarda filmowa - od ekspresjonizmu do surrealizmu 3. Przełom dźwiękowy w kinematografii 4. Opowiadanie jako system formalny 5. Kino gatunków. | |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot obowiązkowy, Rok studiów /semestr: 3 rok 1st. PIW niestac. 3 rok 1st. POW niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. I stop. Pedagogika Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 10 godzin wykładów Forma zaliczenia przedmiotu: esej. Punkty ECTS:2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach: 10 godzin | |
Literatura: |
1.D. Bordwell, K. Thompson, Film Art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010 2.M. Przylipiak, Kino stylu zerowego, Gdańsk 1994 3.red. K. Loska, Kino gatunków – wczoraj i dziś, Kraków 1998 4.A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008 5. E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa,T. Kłys, P. Sitarski, Kino bez tajemnic, Warszawa 2009 6. Rick Altman, Gatunki filmowe, PWN Warszawa 2012 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.