Język obcy - francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-S1-1JFR |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - francuski |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | - kształcenie wszystkich sprawności językowych: a) ćwiczenie mówienia, rozumienia i pisania tekstów w sytuacjach z życia codziennego i w kontekstach akademickich oraz zawodowych; b) ćwiczenie wymowy i intonacji; - kształcenie kompetencji interkulturowej - motywowanie do samodzielnej pracy |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Posiada wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramat. umożliwiającą wypowiadanie się na tematy ogólne oraz związane z pedagogiką. Potrafi porozumiewać się w języku obcym w typowych sytuacjach życia codziennego i zawodowego. Potrafi argumentować i przedstawiać własną opinię.Potrafi zredagować różne typy tekstów o charakterze prywatnym, akademickim oraz zawodowym. Potrafi aktywnie pracować w grupie.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy językowej i umiejętności, rozumie potrzebę stałego uczenia się języka obcego. Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności język. Potrafi przygotować prace pisemne typowe dla kierunku studiów i specjalności. Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych. Potrafi posługiwać się słownictwem z dziedziny nauk pedag. w stopniu umożliwiającym komunikację w języku obcym. Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł związ.z dziedziną nauk pedag., posiłkując się właściwą terminologią. |
Pełny opis: |
Pedagogika, studia pierwszego stopnia – profil ogólnoakademicki 1. Człowiek – dane personalne, wygląd, osobowość, zainteresowania. 2. Dom – opis miejsca zamieszkania, wyposażenia. 3. Otoczenie – życie w mieście, na wsi, architektura, przyroda. 4. Nauka – szkoła, studia, korzystanie z internetu jako źródła informacji. 5. Praca – popularne zawody, plany na przyszłość. 6. Rodzina – członkowie rodziny, wspólne świętowanie. 7. Życie towarzyskie – kontakty z przyjaciółmi, różne formy spędzania wolnego czasu. 8. Kuchnia – artykuły spożywcze, potrawy, nawyki żywieniowe. 9. Zakupy – sklepy, kupowanie, sprzedawanie, korzystanie z usług. 10. Podróże – środki transportu, pytanie o drogę, turystyka wakacyjna. 11. Kultura – kino, książka, muzyka, teatr, telewizja. 12. Sport – popularne dyscypliny sportowe. 13. Zdrowie – części ciała, samopoczucie, wizyta u lekarza. 14. Moda i styl życia – ubrania, zwyczaje, korespondowanie (krótkie formy: pocztówka, list, zaproszenie, mail, czat). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Annie Berthet,Emmanuelle Daill, Alter Ego+A1 Méthode de français, Hachette, Paris 2012 |
Efekty uczenia się: |
K_W01 K_W08 K_U01 K_U04 K_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę po II semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.