Język obcy - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-S1-2JRO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Realizacja materiału leksykalno – gramatycznego ze szczególnym uwzględnieniem treści kierunkowych. • nauczanie na poziomie B2, • doskonalenie umiejętności słuchania, czytania, mówienia, pisania |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności rozumienia i stosowania terminologii z dziedziny nauk pedagogicznych. Założeniem przedmiotu jest również wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach, wymagających znajomości języka zawodowego oraz w sytuacjach codziennej komunikacji. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Pedagogiki i Psychologii Kierunek - Pedagogika Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 0800-S1-2JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne II rok/ III i IV semestr Student powinien zaliczyć przedmiot oznaczony kodem 0800-S1-1JRO. Liczba godzin: 60 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 3 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 90 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 60 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 62 h = 2 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 90 h = 3 pkt ECTS |
Literatura: |
(tylko po angielsku) 1. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 2.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 3. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. |
Efekty uczenia się: |
K_W01: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice. K_U04: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym. K_U05: Potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki. K_U07: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. K_K01: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. K_K07: Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny i pisemny po IV semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.