Asystentura rodziny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SN1-2XGWU |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Asystentura rodziny |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | - ułatwienie studentom zdobycie wiedzy z zakresu wybranych zagadnień prawnych dotyczących asystentury rodziny, - w wyniku realizacji przedmiotu student powinien umieć identyfikować potrzeby rodzin oraz dostrzegać konieczność doskonalenie własnych umiejętności z zakresu metodyki pracy z rodziną. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
15 godzin (8 godz. wykłady, 7 godz. ćwiczenia), w tym z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość |
Pełny opis: |
Rodzaj przedmiotu: MK_5 do wyboru Liczba godzin: 15 godz. (8 godz. wykład, 7 godz. ćwiczenia), w tym z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca w grupach, dyskusja, wykorzystanie narzędzi multimedialnych Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim - obecność na wykładach i ćwiczeniach – 15 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim - 22,5 godz. Razem: 37,5 h – 1,5 pkt ECTS Samodzielna praca studenta: - przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu, wykonanie zadań do modułów na platformie – 37,5 h – 1,5 pkt ECTS |
Literatura: |
G. Brotherton, H. Davis, G. McGillivray, Praca z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, CRZL, Warszawa 2014. T. Caselman, K. Hilli, Praca terapetyczna z rodzinami. Kreatywne zajęcia dla różnorodnych struktur rodziny, CRZL, Warszawa 2014. C. Sutton, Psychologia dla pracowników socjalnych, Gdańsk 2007. I. Krasiejko, M. Ciczkowska-Giedziun (red.), Praca socjalno-wychowawcza z rodziną w ujęciu wybranych koncepcji, Warszawa 2016. I. Krasiejko, F. Bronk, M. Jezior i in., Asystentura rodziny w zakresie wsparcia kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”. Rekomendacje metodyczne i organizacyjne, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2017. I. Krasiejko, Asystentura rodziny. Rekomendacje metodyczne i organizacyjne, Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2016. Czasopiśmiennictwo pedagogiczne. Ustawodawstwo socjalne. |
Efekty uczenia się: |
Student: zna istotę klasycznych oraz nowych podejść w pracy socjalnej; ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą założeń pomocy społecznej w oparciu o aktualne ustawodawstwo K_W03 zna definicję podstawowych problemów społecznych; posiada wiedzę dotyczącą ich mechanizmów, genezy, identyfikacji oraz strategii ich rozwiązywania K_W09 potrafi korzystać z wiedzy socjologicznej, pedagogicznej, filozoficznej, prawnej i ekonomicznej w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów społecznych; posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu tych dyscyplin naukowych K_U02 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pracy socjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania problemów społecznych z zastosowaniem strategii ich rozwiązywania K_U04 ma przekonanie o wadze profesjonalnego podejścia do swoich obowiązków; poszukuje optymalnych rozwiązań i postępuje zgodnie z zasadami etyki K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca w grupach, wykorzystanie narzędzi multimedialnych. Forma zaliczenia przedmiotu: • pisemna praca zaliczeniowa sprawdzająca znajomość omawianych treści, wykonanie zadań do modułów oraz aktywność podczas zajęć • uzyskanie pozytywnej oceny z pracy (od 51% pkt. możliwych do uzyskania) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.