Język obcy - francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SS1-1JFR |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - francuski |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | - kształcenie wszystkich sprawności językowych: a) ćwiczenie mówienia, rozumienia i pisania tekstów w sytuacjach z życia codziennego i w kontekstach akademickich oraz zawodowych; b) ćwiczenie wymowy i intonacji; - kształcenie kompetencji interkulturowej - motywowanie do samodzielnej pracy |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
1. Człowiek – dane personalne, wygląd, osobowość, zainteresowania. 2. Dom – opis miejsca zamieszkania, wyposażenia. 3. Otoczenie – życie w mieście, na wsi, architektura, przyroda. 4. Nauka – szkoła, studia, korzystanie z internetu jako źródła informacji. 5. Praca – popularne zawody, plany na przyszłość. 6. Rodzina – członkowie rodziny, wspólne świętowanie. 7. Życie towarzyskie – kontakty z przyjaciółmi, różne formy spędzania wolnego czasu. 8. Kuchnia – artykuły spożywcze, potrawy, nawyki żywieniowe. 9. Zakupy – sklepy, kupowanie, sprzedawanie, korzystanie z usług. 10. Podróże – środki transportu, pytanie o drogę, turystyka wakacyjna. 11. Kultura – kino, książka, muzyka, teatr, telewizja. 12. Sport – popularne dyscypliny sportowe. 13. Zdrowie – części ciała, samopoczucie, wizyta u lekarza. 14. Moda i styl życia – ubrania, zwyczaje, korespondowanie (krótkie formy: pocztówka, list, zaproszenie, mail, czat). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Régine Mérieux, Yves Loiseau, Latitudes 1 Méthode de français, Didier, Paris 2008 - Régine Mérieux, Yves Loiseau, Latitudes 1 Cahier d’exercices, Didier, Paris 2008 Literatura uzupełniająca : - Cidalia Martins, Jean-Jacques Mabilat, Conversations pratiques de l’oral, Didier, Paris 2003 - dwumiesięcznik Français présent - Claire Miquel, Grammaire en dialogues, niveau débutant, CLE International - Grammaire 350 exercices, niveau débutant, Hachette - Claire Miguel, Vocabulaire progressif du français, 2-e édition, CLE International - Magdalena Bochenko, Ewa Stankiewicz, Repetytorium leksykalno-tematyczne, Francuski, poziom A2-B2, Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2009 |
Efekty uczenia się: |
Posiada wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych umożliwiającą wypowiadanie się, w formie pisemnej i ustnej, na tematy ogólne oraz związane z kierunkiem/zawodem „praca socjalna”. Potrafi porozumiewać się w języku obcym w typowych sytuacjach zarówno z życia codziennego, jak i zawodowego. Potrafi zrozumieć na poziomie globalnym i selektywnym teksty pisane stosowane w życiu codziennym i zawodowym (obejmujące terminologię właściwą dla studiowanego kierunku). Potrafi argumentować i przedstawiać własną opinię oraz przygotować prezentację multimedialną w j. obcym w kontekstach akademickich i zawodowych. Potrafi zredagować różne rodzaje tekstów: o charakterze prywatnym, akademickim oraz zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy językowej i umiejętności i rozumie potrzebę stałego uczenia się jezyka obcego. Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności językowe. Potrafi przygotować prace pisemne typowe dla kierunku studiów i specjalności. Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych. Potrafi posługiwać się słownictwem z dziedziny nauk pedagogicznych i społecznych w stopniu umożliwiającym komunikację w języku obcym. Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną pracy socjalnej, posiłkując się terminologią odpowiednią dla danego kierunku. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz ją podsumować. Wykazuje aktywność w interakcji w grupie. |
Metody i kryteria oceniania: |
konwersacje, prezentacje, projekty, blended-learning, ćwiczenia fonetyczne, gramatyczne oraz leksykalne; zaliczenie na ocenę i egzamin; Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: testy kontrolne; prace pisemne (wypracowania); ćwiczenia praktyczne; ocena przygotowania do zajęć oraz aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej. Obecność na zajęciach (dopuszcza się 2 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze), odrabianie prac domowych, aktywność na zajęciach, zaliczenie wszystkich testów (2-3 w semestrze). Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę po II semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.