Organizacja, monitorowanie i ewaluacja projektów społecznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SS2-1GTD |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Organizacja, monitorowanie i ewaluacja projektów społecznych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | - zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami, kryteriami, błędami, metodami i narzędziami ewaluacji i monitoringu. - wskazanie znaczenie ewaluacji w badaniu wartości projektów socjalnych i programów społecznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
15 godzin (wykłady), w tym z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość |
Pełny opis: |
Rodzaj przedmiotu: MK_3 kierunkowy Liczba godzin: 15 godz. wykład, w tym z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca w grupach, wykorzystanie narzędzi multimedialnych Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: - Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim Obecność na wykładach – 15 godz. Konsultacje z nauczycielem akademickim – 10 godz. Razem: 25 h – 1 pkt. ECTS - Samodzielna praca studenta: przygotowanie się do zajęć, wykonanie pracy pisemnej zaliczającej przedmiot, wykonanie zadań do modułów – 25 h – 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
K. Ornacka, Ewaluacja jako nowe wyzwanie dla pracy socjalnej. Nadzieje i rozczarowania, (w:) K. Marzec-Holka (red.), Pomoc społeczna. Praca socjalna. Teoria i praktyka, Bydgoszcz 2003 T.1. K. Ornacka, Ewaluacja. Miedzy naukami społecznymi i praca socjalną, Kraków 2003. L. Korporowicz, Ewaluacja w edukacji, Warszawa 1997. Z. Tarkowski, Zarządzanie i organizacja pomocy społecznej, Lublin 2000. J. Szymanowska (red.), Ewaluacja w pracy socjalnej. Badania, kształcenie, praktyka, Kraków 2011. |
Efekty uczenia się: |
Student Rozumie źródła pracy socjalnej. Zna terminologię używaną w pracy socjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. KW_01 Zna istotę klasycznych oraz nowych podejść w pracy socjalnej. Ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjonowaniu pomocy społecznej. KW_03 Zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania i przetwarzania danych oraz nowoczesne technologie (ICT) stosowane w pracy socjalnej do opisu i diagnozowania problemów, instytucji i struktur w obszarze pomocy społecznej. KW_12 Posiada umiejętność formułowania celów, planowania i oceny skuteczności swoich działań w pracy socjalnej. Potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożenia zdrowia psychicznego, fizycznego i udzielać pomocy w formie kierowania do właściwych, kompetentnych osób i instytucji. KU_04 Posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań społecznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze, opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski oraz wskazuje kierunki dalszych badań. KU_06 Jest przekonany o konieczności i doniosłości profesjonalnego podejścia do swoich obowiązków. Poszukuje optymalnych rozwiązań i postępuje zgodnie z zasadami etyki. KK_03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas wykładów omawiane są treści przedmiotowe z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych, dyskusji, prelekcji, pracy zespołowej, konsultacji. Forma zaliczenia przedmiotu (wykłady): • pisemna praca, prezentacje (indywidualne lub zespołowe) na temat wybranych zagadnień, wykonanie zadań do modułów oraz aktywność podczas zajęć • uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej (od 51% pkt. możliwych do uzyskania) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.