Kod przedmiotu: |
0800-WS2-2GMK |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. /
(brak danych)
|
Nazwa przedmiotu: |
Współczesne koncepcje w pedagogice wczesnoszkolnej |
Jednostka: |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS: - roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
zobacz reguły punktacji
|
Język prowadzenia: |
polski
|
Rodzaj przedmiotu: |
obowiązkowe
|
Pełny opis: |
Elementy składowe sylabusu |
Opis
|
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Nazwa kierunku studiów |
Pedagogika |
Poziom kształcenia |
Studia II stopnia |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Forma studiów |
Stacjonarne |
Kod przedmiotu |
0800-WS2-2GMK |
Język przedmiotu |
Język polski |
Rodzaj przedmiotu |
M_4 obowiązkowy
|
Rok studiów /semestr |
II rok/ I semestr |
Wymagania wstępne |
Brak wymagań wstępnych |
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć |
15 h wykładów + 15 h ćwiczeń |
Założenia i cele przedmiotu |
Założeniem przedmiotu jest opanowanie i wzbogacenie przez Studenta wiedzy na temat współczesnych tendencji w edukacji małego dziecka, umiejętności interpretacji najnowszych rozwiązań programowych, organizacyjnych
i metodycznych dotyczących pracy w klasach I-III oraz rozwijanie postawy otwartości i innowacyjności wobec zadań nauczyciela klas młodszych. |
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu |
Metody nauczania: wykład, warsztaty grupowe, dyskusje, ćwiczenia, metody aktywizujące, pokaz
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę, egzamin
|
Efekty kształcenia |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
- Student posiada pogłębioną wiedzę na temat najnowszych tendencji
w pedagogice wczesnoszkolnej, ich źródłach i miejscu w pedagogice oraz uczestnikach działalności edukacyjnej. |
K_W02
K_W05
K_W15 |
- Student potrafi interpretować najnowsze podejścia edukacyjne
o charakterze programowym, Organizacyjnym i metodycznych dotyczące edukacji dziecka na I szczeblu kształcenia oraz prezentować własne pomysły z uwzględnieniem wybranych koncepcji teoretycznych. |
K_U05
|
- Student wykazuje się gotowością do podjęcia roli zawodowej, angażuje się w działania zespołowe i współpracę.
|
K_K02
|
Punkty ECTS |
5 pkt |
Bilans nakładu pracy studenta |
Udział w wykładach -15h
Udział w ćwiczeniach -15h
Udział w konsultacjach - 10h
Przygotowanie do ćwiczeń (czytanie wskazanej literatury) - 30h
Przygotowanie prezentacji – 17h
Przygotowanie pracy pisemnej – 16h
Przygotowanie do kolokwium i egzaminu pisemnego - 20h
Udział w zaliczeniu i egzaminie – 2h |
Wskaźniki ilościowe |
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: |
Liczba godzin |
Punkty ECTS |
Wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela |
42 |
1,5 |
o charakterze praktycznym |
83 |
3,5 |
|