Wyzwania kulturowo-społeczne w pracy kuratora sądowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZKS2-2HDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Wyzwania kulturowo-społeczne w pracy kuratora sądowego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | • Zapoznanie studentów z istotą pracy kuratora • Zapoznanie studentów z katalogiem zjawisk definiowanych jako wyzwania i zagrożenia w pracy kuratora • Zadania kuratora rodzinnego i obszar jego działań |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów Stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, pedagogika Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy Rok studiów/semestr II rok, II poziom Wymagania wstępne Podstawy: pedagogika resocjalizacyjna, Liczba godzin zajęć dydaktycznych - 15 godz. wykładu, Metody dydaktyczne: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, Formy zaliczenia przedmiotu: pytania opisowe, Punkty ECTS 3, Wykład 15 godz. Samodzielna praca studenta :20 godzin Przygotowanie do testu 20 godz. Konsultacje 20 godz. 1 punkt ECTS = 25-30 godzin 75 godzin: min 25 godzin = 3,0 ECTS 75 godzin: max 30 godzin = 2,5 ECTS Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela wyrażony liczbą godzin 45 i punktów ECTS 1,8 nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym wyrażony liczbą godzin 30 i punków ECTS 1,2 |
Literatura: |
Bibliografia Galarowicz J. (1993), Powołani do odpowiedzialności, Elementarz etyczny, Kraków. Gromek K. (2002), Kurator y Sądowi, Komentarz do ustawy z dn. 27.07.2001 (stan prawny na dn. 01.03.2002), Warszawa. Gurycka A. (1997), O sztuce wychowania, Warszawa. Jedynak T., Stasiak K., Goździk M. (2007), Funkcjonowanie polskiej kurateli sądowej w świetle regulacji prawnych, skrypt studium Prawa Europejskiego, Warszawa. Kalinowski M. (1984), Vademecum rodzinnego kuratora sądowego, Warszawa. Kalinowski M. (1998), Mały słownik psychopedagogiki resocjalizacyjnej, Warszawa. Majer J. (1984), Zostań kuratorem, Warszawa. Ostrihańska Z., Greczuszkin A. (2000), Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego, Lublin. Prawo o ustroju sądów powszechnych Dz. U. 2001.98.1070 z późniejszymi zmianami. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dn. 12.06.2003 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania uprawnień i obowiązków kuratorów sądowych. Sawicka K. (1996), Model kurateli sądowej „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Kryminologicznego im. Profesora Stanisława Batawii”, nr 5. Ustawa o kuratorach sądowych z dn. 27.07.2001. Dane statystyczne Ministerstwa Sprawiedliwości, sprawozdanie MS s. 40, 2007. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG1 - zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym KA7_WG7 ma pogłębioną wiedze o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych KA7_WK5 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących KA7WK2 ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych KA7_UO2 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania, złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań KA7_KK2 jest gotowy do podejmowania aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach 30% oceny końcowej test -pytania otwarte- 70% oceny końcowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.