Prawne podstawy resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZN1-3BAA | Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Prawne podstawy resocjalizacji | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: |
Moduł specjalnościowy - niestac. I stop. Pedagogika |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
PRAWNE PODSTAWY RESOCJALIZACJI SYLABUS A. Informacje ogólne
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sławomir Stasiorowski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Stasiorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką prawnych podstaw resocjalizacji oraz aktów normatywnych regulujących proces resocjalizacji w warunkach wolnościowych i instytucjach o charakterze totalnym. | |
Pełny opis: |
Podczas wykładu omówione zostaną zagadnienia, m.in. z zakresu: współczesnych celów i zadań placówek resocjalizacyjnych; teorii kary i sposobów jej wykonywania; a także poddane analizie akty prawne oraz omówione organy postępowania wykonawczego. | |
Literatura: |
Kuć M., Prawne podstawy resocjalizacji, Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2011. Czarnomorski M., Kaliszczak M., Kusztal J., Marzec D., Elementy prawa dla pedagogów, Kraków-Częstochowa 2003. Pawela S., Prawo karne wykonawcze, Wolters, Warszawa 2007. Jamroz A. (red.), Wstęp do prawoznawstwa, Białystok 2007. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wyd. APS, Warszawa 2005. Urban B., Stanik J.M. (red.), Resocjalizacja, PWN, Warszawa 2007 Bałandynowicz A., Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Warszawa 2006. Jaworska A. (red.), Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Wyd. Impuls, Kraków 2009. Jasiński Z., Widelak D., Polska resocjalizacja i więziennictwo. Konteksty – praktyki – studia, Opole 2009. Gajdus D., Gronowska B., Europejskie Standardy Traktowania Więźniów - rekonstrukcja standardów oraz ich znaczenie dla prawa i praktyki penitencjarnej, Toruń 1998. Ciosek M., Człowiek w obliczu izolacji więziennej, Gdańsk 1996. Ustawa z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 78, poz. 483 ze zm. i sprost.) Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny wykonawczy, Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich z 1982 r. | |
Uwagi: |
Metoda nauczania: wykład i prezentacja multimedialna Forma zaliczenia: egzamin pisemny Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 16h Przygotowanie do wykładów – 34h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 16 o charakterze praktycznym - 34 (2 punkty ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.