Język angielski cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-ES1-2ANG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz.2 |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie (do 30.09.2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
Założenia (opisowo): | osiągnięcie kompetencji komunikacyjnej na poziomie przynajmniej A2; |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych umiejętności językowych: mówienia, słuchania, czytania oraz pisania zarówno w kontekście życia codziennego jak i w kontekście zawodowym, a także poszerzenie znajomości języków obcych, kształtowanie wielojęzyczności, osiągnięcie kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2 |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Moduł ogólny; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: Rok I/II; semestr I, II, III, IV Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 120 godz. ćwiczeń; dodatkowo 2 godziny tygodniowo – konsultacje Metody dydaktyczne: Praktyczne ćwiczenia wszystkich sprawności językowych, konwersacje, dyskusje, prezentacje, prace pisemne. Ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: odpowiedzi ustnych, rozwiązywania testów, wspólnego omawiania zagadnień oraz – doraźnie – prac pisemnych wskazanych przez prowadzących ćwiczenia. Konsultacje indywidualne Zaliczenie na ocenę po I/II/III i IV semestrze Egzamin (część ustna i pisemna) po IV semestrze Punkty ECTS: 8 punktów Bilans nakładu pracy studenta: 120 godz. – udział w zajęciach 60 godz. – przygotowanie do zajęć, zaliczeń, egzaminu 30 godz. – udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 150 o charakterze praktycznym - 210; 8 pkt ECTS |
Literatura: |
ProFile 3, Upper-Intermediate; Jon Naunton, (Oxford) English Grammar in Use, Raymond Murphy Business Vocabulary in Use, Bill Mascull English Vocabulary in Use, pre-intermediate & intermediate, Stuart Redman Business Across Cultures, Effective Communication Strategies, Laura M. English, Sarah Lynn Essential Business English, Karol Siskind First Steps in Business English, Roman Kosierkiewicz English for Academic Purposes, Robin Macpherson www.bbc.co.uk The Economist |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Student ma podstawową wiedzę ogólną z dziedziny nauk ekonomicznych i pokrewnych, zna podstawowe kategorie ekonomiczne oraz metody i narzędzia badań ekonomicznych wraz z podstawową literaturą Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_W01; S1A_W06; S1A_W10 2. Posiada wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych umożliwiającą wypowiadanie się, w formie pisemnej (np. list, e-mail) na tematy ogólne oraz związane ze studiowanym kierunkiem. Posługuje się kategoriami mikroekonomicznymi i makroekonomicznymi, potrafi je definiować oraz zna zależności występujące między nimi. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_W04; S1A_W07 UMIEJĘTNOŚCI 1. Student umie wykorzystać posiadaną wiedzę do opisu zależności społeczno - ekonomicznych Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_U03 2. Student umie skutecznie komunikować się w metajęzyku współczesnej ekonomii ze specjalistami w swojej dyscyplinie Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_U09; S1A_U10; S1A_U11 3. Student potrafi zrozumieć teksty pisane stosowane w życiu codziennym i rozumie teksty ekonomiczne (obejmujące terminologię właściwą dla studiowanego kierunku ) Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_U01 4. Student posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych z wykorzystaniem kategorii ekonomicznych oraz literatury przedmiotu Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_U09 5. Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. prezentacje, krótkie referaty) w języku obcym. Potrafi omówić rysunki, wykresy, diagramy oraz zestawienia związane z tematyką właściwą dla swojego kierunku studiów. Student umie w wypowiedziach ustnych prawidłowo wykorzystywać kategorie ekonomiczne. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_U10 6. Student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla ekonomii, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: ESOKJ; S1A_U11; KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Student jest przygotowany do komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy przy użyciu różnych środków przekazu informacji 2. Potrafi aktywnie pracować w grupie, np. biorąc czynny udział w dyskusjach oraz dokonując ich podsumowania. 3. Posiada świadomość podstawowych różnic kulturowych niezbędną do skutecznego funkcjonowania na międzynarodowym rynku pracy. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: S1A_K05; S1A_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia wszystkich sprawności językowych, konwersacje, dyskusje, prezentacje, prace pisemne. Ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: odpowiedzi ustnych, rozwiązywania testów, wspólnego omawiania zagadnień oraz – doraźnie – prac pisemnych wskazanych przez prowadzących ćwiczenia. Konsultacje indywidualne Testy cząstkowe i / lub semestralne. Zaliczenie na ocenę po II i IV semestrze Egzamin (część ustna i pisemna) po IV semestrze |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.