Metody ewaluacji polityk publicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 270-EFS3-2MEPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody ewaluacji polityk publicznych |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: |
SDNS_ZIMA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalizacyjne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot w formie konwersatorium specjalizacyjnego do wyboru koncentruje się na teoretycznych i praktycznych przesłankach oraz metodach ewaluacji polityk publicznych. Jego celem jest zapoznanie studentów ze specjalistyczną wiedzą z zakresu istoty i znaczenia ewaluacji polityk publicznych, jej ekonomiczno- społecznych przesłanek oraz metod i narzędzi. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: M3_przedmiot kształcenia w dyscyplinie Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, ekonomia i finanse Rok studiów/semestr: II/3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium 15 godz., Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków; - konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców Katedry Ekonomii Politycznej (s. 220) w zależności od potrzeb Studenta. |
Literatura: |
Chris L. S. Coryn, Daniel L. Stufflebeam, Evaluation. Theory, models and applications, Jossey-Bass, A Wiley Brand, San Francisco 2014 P. Kawalec, Ewaluacja – teoria i metodologia [w:] G. Prawelska-Skrzypek (red.), Ewaluacja w procesie tworzenia i realizacji polityki naukowej i innowacyjnej, Polska Akademia Nauk, Komitet Naukoznawstwa PAN, Warszawa 2017 T. Kupiec, D. Wójtowicz, K. Olejniczak, Structures and functions of complex evaluation systems: comparison of six Central and Eastern European countries, International Review of Administrative Sciences, 2019, DOI: 10.1177/00208523211026964 K. Olejniczak, M. Kozak, B. Ledzion (red.), Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Lepsze zarządzanie, planowanie i dostarczanie usług w jednostkach samorządu lokalnego w Polsce, OECD 2021, https://doi.org/10.1787/b1c061dd-pl D. Gasper, Policy evaluation. From managerialism and econocracy to a governance perspective [in:] in Handbook of International Development Governance, eds. A.S. Huque & H. Zafirullah, Taylor & Francis, New York 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 2MEPP_W01 – student zna i rozumie w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów, specjalistyczną wiedzę z zakresu istoty i znaczenia ewaluacji polityk publicznych, jej ekonomiczno- społecznych przesłanek oraz metod i narzędzi - WG02 2MEPP_W02– student zna główne nurty i teorie z zakresu ewaluacji polityk publicznych - WG03 2MEPP_W03– student zna i rozumie złożone problemy związane z oceną polityk publicznych we współczesnych gospodarkach - WK01 Umiejętności: 2MEPP_U01 – student potrafi wykorzystując wiedzę i metodologię z zakresu ekonomii i finansów identyfikować problemy związane z ewaluacją polityk publicznych oraz przedstawić potencjalne sposoby ich rozwiązywania - UW01 Kompetencje: 2MEPP_K01 – student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów związanych z ewaluacją polityk publicznych - KK03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą uzyskania zaliczenia na ocenę jest aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie i złożenie projektu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Przygodzka | |
Prowadzący grup: | Renata Przygodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot w formie konwersatorium specjalizacyjnego do wyboru koncentruje się na teoretycznych i praktycznych przesłankach oraz metodach ewaluacji polityk publicznych. Jego celem jest zapoznanie studentów ze specjalistyczną wiedzą z zakresu istoty i znaczenia ewaluacji polityk publicznych, jej ekonomiczno- społecznych przesłanek oraz metod i narzędzi. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: M3_przedmiot kształcenia w dyscyplinie Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, ekonomia i finanse Rok studiów/semestr: II/3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium 15 godz., Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków; - konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców Katedry Ekonomii Politycznej (s. 220) w zależności od potrzeb Studenta. |
|
Literatura: |
Chris L. S. Coryn, Daniel L. Stufflebeam, Evaluation. Theory, models and applications, Jossey-Bass, A Wiley Brand, San Francisco 2014 P. Kawalec, Ewaluacja – teoria i metodologia [w:] G. Prawelska-Skrzypek (red.), Ewaluacja w procesie tworzenia i realizacji polityki naukowej i innowacyjnej, Polska Akademia Nauk, Komitet Naukoznawstwa PAN, Warszawa 2017 T. Kupiec, D. Wójtowicz, K. Olejniczak, Structures and functions of complex evaluation systems: comparison of six Central and Eastern European countries, International Review of Administrative Sciences, 2019, DOI: 10.1177/00208523211026964 K. Olejniczak, M. Kozak, B. Ledzion (red.), Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Lepsze zarządzanie, planowanie i dostarczanie usług w jednostkach samorządu lokalnego w Polsce, OECD 2021, https://doi.org/10.1787/b1c061dd-pl D. Gasper, Policy evaluation. From managerialism and econocracy to a governance perspective [in:] in Handbook of International Development Governance, eds. A.S. Huque & H. Zafirullah, Taylor & Francis, New York 2006. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.