Przedmiot spoza dyscypliny-Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 270-OS3-4SOB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot spoza dyscypliny-Społeczna Odpowiedzialność Biznesu |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: |
SDNS_ZIMA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Przedmiot poświęcony jest społecznej odpowiedzialności biznesu, z uwzględnieniem perspektywy krytycznej. |
Skrócony opis: |
Przedmiot 1/dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inkluzywnego biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemnych powiązań, 2/mobilizuje studentów do analizy studiów przypadku ze znanego im otoczenia instytucjonalnego, 3/zachęca do przyjęcia perspektywy krytycznej w zakresie wdrożeń omawianej idei. |
Pełny opis: |
Przedmiot 1/dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inkluzywnego biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemnych powiązań, 2/mobilizuje studentów do analizy studiów przypadku ze znanego im otoczenia instytucjonalnego, 3/zachęca do przyjęcia perspektywy krytycznej w zakresie wdrożeń omawianej idei. Przedmiot podzielony jest na następujące bloki tematyczne: 1. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wprowadzenie. 2. Czynniki wykształcenia się orientacji przedsiębiorstw na społeczną odpowiedzialność biznesu. Kategoria interesariuszy i jej subkategorie. 3. Zakresy działań społecznej odpowiedzialności biznesu 4. Inkluzywny biznes, jego zakresy i zasady funkcjonowania 5. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój |
Literatura: |
R. Edward Freeman, Strategic Management: A Stakeholder Approach, Cambridge University Press Michael Humphreys, Andrew Brown, An Analysis of Corporate Social Responsibility at Credit Line: A Narrative Approach, July 2007, Journal of Business Ethics 80(3):403-418. (ResearchGate - wolny dostęp) Nada K. Kakabadse, Cécile Rozuel, Linda Lee-Davies, Corporate social responsibility and stakeholder approach: a conceptual review, International Journal of Business Governance and Ethics, Vol. 1, No. 4, 2005, 277-302 (wolny dostęp) Maciej Bernatt, 2009, Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, rozdział 1 (w:) Maciej Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, s. 23-74. (wolny dostęp) Maciej Bernatt, 2009, Instrumenty i prawodawstwo międzynarodowe, rozdział 2 (w:) Maciej Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, s. 75-101. (wolny dostęp) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: zal./nzal. Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia. Zaliczenie w postaci projektów własnych realizowanych przez studentów i prezentowanych na forum grupy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Biernacka | |
Prowadzący grup: | Maja Biernacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przedmiot 1/dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inkluzywnego biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemnych powiązań, 2/mobilizuje studentów do analizy studiów przypadku ze znanego im otoczenia instytucjonalnego, 3/zachęca do przyjęcia perspektywy krytycznej w zakresie wdrożeń omawianej idei. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot 1/dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inkluzywnego biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemnych powiązań, 2/mobilizuje studentów do analizy studiów przypadku ze znanego im otoczenia instytucjonalnego, 3/zachęca do przyjęcia perspektywy krytycznej w zakresie wdrożeń omawianej idei. Przedmiot podzielony jest na następujące bloki tematyczne: 1. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wprowadzenie. 2. Czynniki wykształcenia się orientacji przedsiębiorstw na społeczną odpowiedzialność biznesu. Kategoria interesariuszy i jej subkategorie. 3. Zakresy działań społecznej odpowiedzialności biznesu 4. Inkluzywny biznes, jego zakresy i zasady funkcjonowania 5. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój |
|
Literatura: |
R. Edward Freeman, Strategic Management: A Stakeholder Approach, Cambridge University Press Michael Humphreys, Andrew Brown, An Analysis of Corporate Social Responsibility at Credit Line: A Narrative Approach, July 2007, Journal of Business Ethics 80(3):403-418. (ResearchGate - wolny dostęp) Nada K. Kakabadse, Cécile Rozuel, Linda Lee-Davies, Corporate social responsibility and stakeholder approach: a conceptual review, International Journal of Business Governance and Ethics, Vol. 1, No. 4, 2005, 277-302 (wolny dostęp) Maciej Bernatt, 2009, Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, rozdział 1 (w:) Maciej Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, s. 23-74. (wolny dostęp) Maciej Bernatt, 2009, Instrumenty i prawodawstwo międzynarodowe, rozdział 2 (w:) Maciej Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, s. 75-101. (wolny dostęp) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.