Kontrola zachowań
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 270-OS3-KONZA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kontrola zachowań |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: |
SDNS_ZIMA SZKOŁA DOKTORSKA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zaprezentowanie i omówienie zagadnień związanych z problematyką samokontroli i samoregulacji, ich uwarunkowań oraz konsekwencji nieprawidłowej i niedostatecznej samoregulacji. W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na temat mechanizmów rządzących samokontrolą, wskaźników niewystarczającej i niewłaściwej regulacji zachowania, znaczenia rozbieżności Ja w procesie samokontroli oraz typu regulacyjnego ukierunkowania, podstaw skutecznego kierowania sobą oraz wyznaczników wytrwałości w działaniu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki : nauki społeczne Rok studiów/semestr: rok I/sem. II Wymagania wstępne: brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 5 godz. ćwiczeń. Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: dla przedmiotu nie przewiduje się tej punktacji Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach 5 godz. /przygotowanie do zajęć 10 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz., praca zaliczeniowa 20 godz. Razem: 40 godzin. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godzin oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz. |
Literatura: |
Ariely, D. (2010). Zalety irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie. Baumeister, R. F., Heatherton, T. F., Tice, D. M. (2000). Utrata kontroli. Jak i dlaczego tracimy zdolność samoregulacji. Warszawa: Państwowa Agencja rozwiązywania problemów Alkoholowych. Bąk, W. (2017). Standardy Ja. Hierarchiczny model samowiedzy. Warszawa: Liberi Libri. Gilovich, T., Ross. L. (2017). Najmądrzejszy w pokoju. Gdańsk: Smak Słowa. Higgins, E., Roney, C.J.R., Crowe, E., Hymes, C. (1994). Ideal versus ought predilections for approach and avoidance distinct self-regulatory systems. Journal of Personality and Social Psychology, 66 (2), 276–286. Łukaszewski, W., Marszal- Wisniewska M. (2006). Wytrwałość w działaniu. Wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe. Gdańsk: GWP. Orellana-Damacela, L.E., Tindale, T.S., Suarez-Balcazar, Y. (2000). Decisional and behavioral procrastination: How they relate to self-discrepancies. Journal of Social Behavior and Personality, 15, 225–238. Stillman, T. F., Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Lambert, N. M., Fincham, F. D., Brewer, L. E. (2010). Personal philosophy and personnel achievement: Belief in free will predicts better job performance. Social Psychological and Personality Science, 1(1), 43-50. |
Efekty uczenia się: |
Student WIEDZA: - posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nauk społecznych dotyczącą kontroli zachowań – _WG02; UMIEJĘTNOŚCI,: - wykorzystując wiedzę z wiedzę z zakresu nauk społecznych dotyczącą kontroli zachowań identyfikować problemy badawcze dotyczące funkcjonowania jednostki i społeczeństwa – UW01; KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności – KK02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, zaliczenie pisemne w oparciu o treści omawiane na zajęciach oraz literaturę. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Niesiobędzka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Niesiobędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Pełny opis: |
W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na temat mechanizmów rządzących samokontrolą, wskaźników niewystarczającej i niewłaściwej regulacji zachowania, znaczenia rozbieżności Ja w procesie samokontroli oraz typu regulacyjnego ukierunkowania, podstaw skutecznego kierowania sobą oraz wyznaczników wytrwałości w działaniu. |
|
Literatura: |
Ariely, D. (2010). Zalety irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie. Baumeister, R. F., Heatherton, T. F., Tice, D. M. (2000). Utrata kontroli. Jak i dlaczego tracimy zdolność samoregulacji. Warszawa: Państwowa Agencja rozwiązywania problemów Alkoholowych. Bąk, W. (2017). Standardy Ja. Hierarchiczny model samowiedzy. Warszawa: Liberi Libri. Gilovich, T., Ross. L. (2017). Najmądrzejszy w pokoju. Gdańsk: Smak Słowa. Higgins, E., Roney, C.J.R., Crowe, E., Hymes, C. (1994). Ideal versus ought predilections for approach and avoidance distinct self-regulatory systems. Journal of Personality and Social Psychology, 66 (2), 276–286. Łukaszewski, W., Marszal- Wisniewska M. (2006). Wytrwałość w działaniu. Wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe. Gdańsk: GWP. Orellana-Damacela, L.E., Tindale, T.S., Suarez-Balcazar, Y. (2000). Decisional and behavioral procrastination: How they relate to self-discrepancies. Journal of Social Behavior and Personality, 15, 225–238. Stillman, T. F., Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Lambert, N. M., Fincham, F. D., Brewer, L. E. (2010). Personal philosophy and personnel achievement: Belief in free will predicts better job performance. Social Psychological and Personality Science, 1(1), 43-50. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.