Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kontrola zachowań

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 270-OS3-KONZA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kontrola zachowań
Jednostka: Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
Grupy: SDNS_ZIMA
SZKOŁA DOKTORSKA
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest zaprezentowanie i omówienie zagadnień związanych z problematyką samokontroli i samoregulacji, ich uwarunkowań oraz konsekwencji nieprawidłowej i niedostatecznej samoregulacji. W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na temat mechanizmów rządzących samokontrolą, wskaźników niewystarczającej i niewłaściwej regulacji zachowania, znaczenia rozbieżności Ja w procesie samokontroli oraz typu regulacyjnego ukierunkowania, podstaw skutecznego kierowania sobą oraz wyznaczników wytrwałości w działaniu.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina nauki : nauki społeczne

Rok studiów/semestr: rok I/sem. II

Wymagania wstępne: brak.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 5 godz. ćwiczeń.

Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, konsultacje

Punkty ECTS: dla przedmiotu nie przewiduje się tej punktacji

Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach 5 godz. /przygotowanie do zajęć 10 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz., praca zaliczeniowa 20 godz. Razem: 40 godzin.

Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godzin oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz.

Literatura:

Ariely, D. (2010). Zalety irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.

Baumeister, R. F., Heatherton, T. F., Tice, D. M. (2000). Utrata kontroli. Jak i dlaczego tracimy zdolność samoregulacji. Warszawa: Państwowa Agencja rozwiązywania problemów Alkoholowych.

Bąk, W. (2017). Standardy Ja. Hierarchiczny model samowiedzy. Warszawa: Liberi Libri.

Gilovich, T., Ross. L. (2017). Najmądrzejszy w pokoju. Gdańsk: Smak Słowa.

Higgins, E., Roney, C.J.R., Crowe, E., Hymes, C. (1994). Ideal versus ought predilections for approach and avoidance distinct self-regulatory systems. Journal of Personality and Social Psychology, 66 (2), 276–286.

Łukaszewski, W., Marszal- Wisniewska M. (2006). Wytrwałość w działaniu. Wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe. Gdańsk: GWP.

Orellana-Damacela, L.E., Tindale, T.S., Suarez-Balcazar, Y. (2000). Decisional and behavioral procrastination: How they relate to self-discrepancies. Journal of Social Behavior and Personality, 15, 225–238.

Stillman, T. F., Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Lambert, N. M., Fincham, F. D., Brewer, L. E. (2010). Personal philosophy and personnel achievement: Belief in free will predicts better job performance. Social Psychological and Personality Science, 1(1), 43-50.

Efekty uczenia się:

Student

WIEDZA:

- posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nauk społecznych dotyczącą kontroli zachowań – _WG02;

UMIEJĘTNOŚCI,:

- wykorzystując wiedzę z wiedzę z zakresu nauk społecznych dotyczącą kontroli zachowań identyfikować problemy badawcze dotyczące funkcjonowania jednostki i społeczeństwa – UW01;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności – KK02

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, zaliczenie pisemne w oparciu o treści omawiane na zajęciach oraz literaturę.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Niesiobędzka
Prowadzący grup: Małgorzata Niesiobędzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na temat mechanizmów rządzących samokontrolą, wskaźników niewystarczającej i niewłaściwej regulacji zachowania, znaczenia rozbieżności Ja w procesie samokontroli oraz typu regulacyjnego ukierunkowania, podstaw skutecznego kierowania sobą oraz wyznaczników wytrwałości w działaniu.

Literatura:

Ariely, D. (2010). Zalety irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.

Baumeister, R. F., Heatherton, T. F., Tice, D. M. (2000). Utrata kontroli. Jak i dlaczego tracimy zdolność samoregulacji. Warszawa: Państwowa Agencja rozwiązywania problemów Alkoholowych.

Bąk, W. (2017). Standardy Ja. Hierarchiczny model samowiedzy. Warszawa: Liberi Libri.

Gilovich, T., Ross. L. (2017). Najmądrzejszy w pokoju. Gdańsk: Smak Słowa.

Higgins, E., Roney, C.J.R., Crowe, E., Hymes, C. (1994). Ideal versus ought predilections for approach and avoidance distinct self-regulatory systems. Journal of Personality and Social Psychology, 66 (2), 276–286.

Łukaszewski, W., Marszal- Wisniewska M. (2006). Wytrwałość w działaniu. Wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe. Gdańsk: GWP.

Orellana-Damacela, L.E., Tindale, T.S., Suarez-Balcazar, Y. (2000). Decisional and behavioral procrastination: How they relate to self-discrepancies. Journal of Social Behavior and Personality, 15, 225–238.

Stillman, T. F., Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Lambert, N. M., Fincham, F. D., Brewer, L. E. (2010). Personal philosophy and personnel achievement: Belief in free will predicts better job performance. Social Psychological and Personality Science, 1(1), 43-50.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)