Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacyjne problemy kształtujących się społeczeństw wielokulturowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 270-PES3-1EPKS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacyjne problemy kształtujących się społeczeństw wielokulturowych
Jednostka: Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
Grupy: SDNS_ZIMA
SZKOŁA DOKTORSKA
SZKOŁA DOKTORSKA
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami, trendami i problemami edukacyjnymi kształtujących się społeczeństw. W szczególności: przybliżenie zagadnień związanych z edukacją i socjalizacją w dobie przemian społeczno-kulturowych, globalizacji, cyfryzacji i kryzysu zmiany edukacyjnej oraz współczesnych dylematów społeczeństwa.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne, studia III stopnia

Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy

Rok studiów: 1 rok, semestr II

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:

konwersatorium - 15 godzin

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu:

Metody dydaktyczne – Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem ,

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin

Bilans nakładu pracy studenta:

Ogólny nakład pracy studenta: 62h

w tym:

- udział w zajęciach dydaktycznych: 15h;

- przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury kierunkowej: 30h

- przygotowanie do egzaminu: 15 h

- udział w egzaminie: 2h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 h

- o charakterze praktycznym: 45h

Literatura:

Castalls, M., Himanen, P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

Giddens, A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: PWN.

Kwieciński, Z. (2012). Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Szymański, M. J. (2021) Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie. Warszawa: Difin.

Szymański, M. J. (2013). Socjologia edukacji. Zarys problematyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

Śliwerski, B. (2015). Edukacja (w)polityce. Polityka (w)edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Efekty uczenia się:

SDNS_WG02 - Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nauk społecznych . Rozumie istotę zjawisk i procesów edukacyjnych kształtujących się społeczeństw oraz zróżnicowane uwarunkowania (społeczne, gospodarcze, kulturowe, prawne);

SDNS_WK01 - Rozumie złożoność systemów społecznych i zna problemy współczesnego świata;

SDNS_UK03 - Umie poprowadzić dyskusję na istotne tematy związane z rozwojem człowieka oraz funkcjonowaniem społeczeństwa, w szczególności w zakresie zagadnień związanych z edukacją i socjalizacją w dobie przemian społeczno-kulturowych, globalizacji, cyfryzacji i kryzysu zmiany edukacyjnej oraz współczesnych dylematów społeczeństwa;

SDNS_KO02 - Jest gotowy do działania na rzecz interesu publicznego. Ma świadomość współczesnej roli uczonego i nauczyciela akademickiego

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Konopczyński
Prowadzący grup: Marek Konopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Tematyka przedmiotu obejmuje: zagadnienia dot. pedagogiki jako nauki porównawczej, badanie procesów edukacji w różnych kulturach i w obliczu wielokulturowości, zagadnienia związane z edukacją w różnych nurtach pedagogicznych oraz uwzględnienie wpływu pandemii na proces edukacji.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne, studia III stopnia

Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy

Rok studiów: 1 rok, semestr II

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:

konwersatorium - 15 godzin

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu:

Metody dydaktyczne – Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem ,

Forma zaliczenia przedmiotu egzamin

Bilans nakładu pracy studenta:

Ogólny nakład pracy studenta: 62h

w tym: udział w zajęciach dydaktycznych: 15h; przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury kierunkowej: 30h

przygotowanie do egzaminu: 15 h

udział w egzaminie: 2h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 h

- o charakterze praktycznym: 45h

Literatura:

Castalls, M., Himanen, P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

Giddens, A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: PWN.

Kwieciński, Z. (2012). Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Szymański, M. J. (2021) Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie. Warszawa: Difin.

Szymański, M. J. (2013). Socjologia edukacji. Zarys problematyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

Śliwerski, B. (2015). Edukacja (w)polityce. Polityka (w)edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Konopczyński
Prowadzący grup: Marek Konopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)