Seminarium doktorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 270-PES3-3SEMPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktorskie |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: |
SDNS_ZIMA SZKOŁA DOKTORSKA SZKOŁA DOKTORSKA SEMESTR LETNI |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien uzyskać zaliczenie seminariów doktorskich w semestrze I, II, III i IV w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UwB |
Skrócony opis: |
Celem jest: ¬Przygotowanie doktoranta do opracowania rozprawy doktorskiej. - Wsparcie doktoranta w opracowaniu założeń metodologicznych rozprawy doktorskiej. Wsparcie doktoranta w przygotowaniu artykułów naukowych oraz zgłoszeniu ich do druku w recenzowanym czasopiśmie naukowym wymienionym w wykazie czasopism naukowych ogłaszanym przez MNiSW. Doradztwo merytoryczne w rozwoju rozprawy doktorskiej przygotowywanej przez doktoranta. Weryfikacja postępów w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej. Weryfikacja realizacji Indywidualnego Planu Badawczego. Przygotowanie doktoranta do publicznej obrony rozprawy doktorskiej. |
Pełny opis: |
Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - seminarium doktorskie Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne/pedagogika Rok studiów/semestr – rok: II/sem. 3-4 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godz. seminarium (15 godz. w semestrze) Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach - 30 godz., udział w konsultacjach 30 godz., przygotowanie do zajęć 500 godz. (250 godz. w semestrze), Razem 530 godz. rocznie. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy doktoranta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 godzin w semestrze; - nakład pracy doktoranta niewymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 250 godzin w semestrze. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kunowski S. Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa 1997. Pedagogika T. 1. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.). Warszawa 2019. Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych. S. Palka (red.), Kraków 2004. Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna: znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków 2009. Literatura uzupełniająca: Siuda P., Wasylczyk P., Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa 2018. |
Efekty uczenia się: |
SDNS_UW02-umie prowadzić rzetelne badania stanowiące wkład w rozwój dziedziny nauk społecznych, w tym: uzasadniać podjęcie tematu badawczego, wskazać przedmiot badań, problem oraz cele; adekwatnie do problemu i przedmiotu badań określić zestaw technik i narzędzi do wykorzystania w pracy naukowej; dokonać interpretacji osiągniętych wyników oraz określić ich znaczenie; SDNS_UW03-Dokonać analizy wybranych koncepcji naukowych w dziedzinie nauk społecznych oraz poddać je krytyce w odniesieniu do rzeczywistości społeczno-kulturowej, gospodarczej i prawnej; SDNS_UW04-Przygotować tekst spełniający merytoryczne i formalne wymogi publikacji naukowej i zgłosić go do druku w recenzowanym czasopiśmie naukowym wymienionym w wykazie czasopism naukowych ogłaszanym przez MNiSW, lub w monografii naukowej; SDNS_UK02-Przygotować i zaprezentować publicznie wyniki swoich badań naukowych, w tym w formie utrwalonej (publikacje naukowe); SDNS_UK03-Poprowadzić dyskusję na istotne tematy związane z rozwojem człowieka oraz funkcjonowaniem gospodarki i społeczeństwa; SDNS_UK04-Dobierać argumenty, dane statystyczne, idee/koncepcje ze światowego dorobku nauko społecznych, aby prezentować wybrane obszary badawcze; uczestniczyć w dyskusji nad wybranymi problemami współczesnego świata zarówno ze specjalistami, jak i innymi rozmówcami; SDNS_UO01-Przygotować plan oraz harmonogram pracy badawczej i dydaktycznej oraz go zrealizować, również w większym zespole. Potrafi współpracować w zespole w oparciu o zasady wzajemnego zaufania i zaangażowania; SDNS_UU0-Zorganizować własne badania naukowe, wykorzystać umiejętności miękkie w podnoszeniu efektywności procesu uczenia się, inspirować rozwój innych osób. Jest gotów do: SDNS_KK01-Podjęcia krytyki aktualnego stanu wiedzy przy wykorzystaniu porównań elementów różnych teorii naukowych w dziedzinie nauk społecznych; SDNS_KK02-Przyjęcia postawy krytycznej wobec własnej pracy badawczej; jest w stanie poszukiwać sposobów doskonalenia warsztatu badawczego; SDNS_KO01-Wypełniania roli badacza i nauczyciela: prowadzenia działalności naukowej i dydaktycznej zgodnie z zasadami; ma poczucie odpowiedzialności za własne działania oraz rozumie konsekwencje upowszechniania wyników badań; SDNS_KO02-Działania na rzecz interesu publicznego; ma świadomość społecznej roli uczonego i nauczyciela akademickiego; SDNS_KO03Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; jest gotów do wykazania się przedsiębiorczością w działalności badawczej; SDNS_KR01-Podjęcia badań w sposób obiektywny, zgodnie z zasadami dobrych praktyk, bez ulegania naciskom grup interesu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie weryfikacji postępów w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Jaszczyszyn, Jerzy Nikitorowicz, Krzysztof Sawicki | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Jaszczyszyn, Jerzy Nikitorowicz, Krzysztof Sawicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Bajkowski, Elżbieta Jaszczyszyn, Marek Konopczyński, Alicja Korzeniecka-Bondar, Jolanta Muszyńska, Krzysztof Sawicki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Bajkowski, Elżbieta Jaszczyszyn, Marek Konopczyński, Alicja Korzeniecka-Bondar, Jolanta Muszyńska, Krzysztof Sawicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.