Praktyka zawodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-CS2-1PRZD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.obowiązkowe I rok II stopień Chemia sem. letni I rok II stopnia Chemia sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem praktyk jest przygotowanie studenta do zawodu nauczyciela chemii. |
Skrócony opis: |
W czasie odbywania praktyki zawodowej związanej z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela chemii student zdobywa doświadczenie i stosuje nabytą wiedzę z zakresu metodyki nauczania chemii oraz zajęć z pedagogiki i psychologii z rzeczywistością pedagogiczną (dotyczy studentów, którzy wybrali moduł dydaktyczny). |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: nauki chemiczne Rok studiów/semestr: I rok II stopnia/ semestr 2 Praktyka: 60 godz. – semestr 2 Praktyka pedagogiczna: 30 godz. - semestr 2 Metody dydaktyczne:metoda problemowa, dyskusja, pogadanka, ćwiczenia praktyczne Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta 50 godz. 2.0 ECTS Wykłady 0 godz. 0.0 ECTS Zajęcia pozawykładowe 60 godz. 2.4 ECTS Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów -17.5 godz. -0.7 ECTS Zaliczenie/egzamin/konsultacje 7.5 godz. 0.3 ECTS Wskaźniki ilościowe: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 50 godz. 2.0 ECTS 1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 67.5 godz. 2.7 ECTS 2) o charakterze praktycznym 50 godz. 2.0 ECTS |
Literatura: |
Podręczniki z chemii obowiązujące w szkole podstawowej |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Student zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy potrzebne przy organizacji stanowiska badawczego w szkole- KP7_WG7 UMIEJĘTNOŚCI: 2. Student potrafi wykonać naukowe eksperymenty chemiczne w czasie lekcji chemii- KP7_UW1 3 .Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów dotyczących zajęć pozalekcyjnych uczniów oraz rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów, KP7_UO2 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 4. Student potrafi posługiwać się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w zawodzie nauczyciela chemii, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka- KP7_KR2. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia praktyki w szkole podstawowej – obecność na lekcjach w szkole obowiązkowa, złożenie u opiekuna ze strony uczelni pozytywnej opinii o przeprowadzonej praktyce oraz złożenie przynajmniej 5 konspektów do przeprowadzonych lekcji. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 60 godzin
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa | |
Prowadzący grup: | Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Praktyka o charakterze pedogogiczno-psychologicznym realizowana jest w szkole podstawowej i ponadpodstawowej w równym wymiarze godzinowym (po 15 godzin). Celem praktyki jest zapoznanie przyszłego nauczyciela z organizacją szkoły, formalną podstawą jej funkcjonowania oraz specyfiką pracy nauczyciela-wychowawcy. |
|
Literatura: |
Bidziński K., Ozga A., Rutkowski M., Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV–VI, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 60 godzin
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa | |
Prowadzący grup: | Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Skrócony opis: |
Praktyki zawodowe z nauczania chemii realizowane są w szkole podstawowej w wymiarze 60 godzin. Praktyki o charakterze pedogogiczno-psychologicznym realizowane są zarówno w szkole podstawowej jak i ponadpodstawowej w równym wymiarze godzinowym (po 15 godzin). Celem praktyk jest zapoznanie przyszłego nauczyciela z organizacją szkoły, formalną podstawą jej funkcjonowania oraz specyfiką pracy nauczyciela-wychowawcy. |
|
Literatura: |
Podręczniki z chemii obowiązujące w szkole podstawowej Bidziński K., Ozga A., Rutkowski M., Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV–VI, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.