Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 310-CS2-1PRZD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka zawodowa
Jednostka: Wydział Chemii
Grupy: 2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.obowiązkowe
I rok II stopień Chemia sem. letni
I rok II stopnia Chemia sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Celem praktyk jest przygotowanie studenta do zawodu nauczyciela chemii.


Skrócony opis:

W czasie odbywania praktyki zawodowej związanej z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela chemii student zdobywa doświadczenie i stosuje nabytą wiedzę z zakresu metodyki nauczania chemii oraz zajęć z pedagogiki i psychologii z rzeczywistością pedagogiczną (dotyczy studentów, którzy wybrali moduł dydaktyczny).

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: nauki chemiczne

Rok studiów/semestr: I rok II stopnia/ semestr 2

Praktyka: 60 godz. – semestr 2

Praktyka pedagogiczna: 30 godz. - semestr 2

Metody dydaktyczne:metoda problemowa, dyskusja, pogadanka, ćwiczenia praktyczne

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Ogólny nakład pracy studenta 50 godz. 2.0 ECTS

Wykłady 0 godz. 0.0 ECTS

Zajęcia pozawykładowe 60 godz. 2.4 ECTS

Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów -17.5 godz. -0.7 ECTS

Zaliczenie/egzamin/konsultacje 7.5 godz. 0.3 ECTS

Wskaźniki ilościowe:

Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 50 godz. 2.0 ECTS

1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 67.5 godz. 2.7 ECTS

2) o charakterze praktycznym 50 godz. 2.0 ECTS

Literatura:

Podręczniki z chemii obowiązujące w szkole podstawowej

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

1. Student zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy potrzebne przy organizacji stanowiska badawczego w szkole- KP7_WG7

UMIEJĘTNOŚCI:

2. Student potrafi wykonać naukowe eksperymenty chemiczne w czasie lekcji chemii- KP7_UW1

3 .Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów dotyczących zajęć pozalekcyjnych uczniów oraz rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów, KP7_UO2

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

4. Student potrafi posługiwać się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w zawodzie nauczyciela chemii, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka- KP7_KR2.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia praktyki w szkole podstawowej – obecność na lekcjach w szkole obowiązkowa, złożenie u opiekuna ze strony uczelni pozytywnej opinii o przeprowadzonej praktyce oraz złożenie przynajmniej 5 konspektów do przeprowadzonych lekcji.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin więcej informacji
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa
Prowadzący grup: Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Praktyka o charakterze pedogogiczno-psychologicznym realizowana jest w szkole podstawowej i ponadpodstawowej w równym wymiarze godzinowym (po 15 godzin). Celem praktyki jest zapoznanie przyszłego nauczyciela z organizacją szkoły, formalną podstawą jej funkcjonowania oraz specyfiką pracy nauczyciela-wychowawcy.

Literatura:

Bidziński K., Ozga A., Rutkowski M., Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV–VI, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019.

Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017.

Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016.

Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018.

Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018.

Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013.

Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018.

Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020.

Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014.

Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin więcej informacji
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa
Prowadzący grup: Joanna Borowik, Monika Wysocka-Żołopa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Praktyki zawodowe z nauczania chemii realizowane są w szkole podstawowej w wymiarze 60 godzin. Praktyki o charakterze pedogogiczno-psychologicznym realizowane są zarówno w szkole podstawowej jak i ponadpodstawowej w równym wymiarze godzinowym (po 15 godzin). Celem praktyk jest zapoznanie przyszłego nauczyciela z organizacją szkoły, formalną podstawą jej funkcjonowania oraz specyfiką pracy nauczyciela-wychowawcy.

Literatura:

Podręczniki z chemii obowiązujące w szkole podstawowej

Bidziński K., Ozga A., Rutkowski M., Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV–VI, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019.

Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017.

Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016.

Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018.

Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018.

Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013.

Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018.

Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020.

Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014.

Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)