Warsztaty komunikacji interpersonalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-CS2-1WKI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty komunikacji interpersonalnej |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne I rok II stopień Chemia sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozwój kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnaj poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, umiejętności autoprezentacji, negocjacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menadżera, PWE - Stewart J. (red.) 2003 Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, - Tokarz M. (2006) Argumantacja Perswazja Manipulacja, Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk, GWP Literatura uzupełniająca: - Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator - Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co. - Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE. - Griffin E. (2003) Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk, GWP - Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. - Rządca, R., Wujec, P. (2001) Negocjacje, Warszawa, PWE. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: KP7_WK4 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia. Absolwent potrafi: KP7_UO1 rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów. KP7_UO6 skutecznie realizować działania wspomagające uczniów w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych. Jest gotów do: KP7_KO1 porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena zostanie wystawiona na podstawie aktywności w trakcie zajęć oraz testu zaliczeniowego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Kolemba | |
Prowadzący grup: | Marcin Kolemba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozwój kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnaj poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, umiejętności autoprezentacji, negocjacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menadżera, PWE - Stewart J. (red.) 2003 Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, - Tokarz M. (2006) Argumantacja Perswazja Manipulacja, Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk, GWP Literatura uzupełniająca: - Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator - Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co. - Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE. - Griffin E. (2003) Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk, GWP - Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. - Rządca, R., Wujec, P. (2001) Negocjacje, Warszawa, PWE. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Kolemba | |
Prowadzący grup: | Marcin Kolemba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozwój kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnaj poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, umiejętności autoprezentacji, negocjacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menadżera, PWE - Stewart J. (red.) 2003 Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, - Tokarz M. (2006) Argumantacja Perswazja Manipulacja, Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk, GWP Literatura uzupełniająca: - Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator - Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co. - Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE. - Griffin E. (2003) Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk, GWP - Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. - Rządca, R., Wujec, P. (2001) Negocjacje, Warszawa, PWE. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.