Edukacja ekologiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-OS1-3EDE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja ekologiczna |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia ochrony środowiska-przedm.obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest pogłębienie interdyscyplinarnej wiedzy o środowisku życia człowieka oraz umiejętność jej wykorzystania w rozwiązywaniu problemów zawodowych oraz w działaniach związanych z nieformalną edukacją ekologiczną różnych grup wiekowych i zawodowych |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki biologiczne, biologia Rok studiów/semestr: III rok studiów pierwszego stopnia, semestr szósty letni Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy zajęć: konwersatoria -15 godz. Punkty ECTS: 1 Metody dydaktyczne: referat, dyskusja, praca z literaturą, konsultacje Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę Bilans nakładu pracy studenta Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz., w tym udział w konwersatoriach 15 godz., przygotowanie do zajęć, zaliczeń, praca własna studenta: 8 godz., udział w konsultacjach 2 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:16,9 godz., 0,7 pkt ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 25 godz., 1 ECTS Prowadząc zajecia: dr Alina Stankiewicz |
Literatura: |
Wójcik J. 2020 -Antropogeniczne zmiany środowiska przyrodniczego Ziemi. Wyd. PWN, Warszawa Karaczun Z. M., Obidoska G., Indeka L. 2016 -Ochrona środowiska: współczesne problemy. Wydawnictwo SGGW, Warszawa Wolański N. 2012 -Ekologia człowieka : podstawy ochrony środowiska i zdrowia człowieka. T. 2, Ewolucja i dostosowanie biokulturowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Dobrzańska B., Dobrzański G., Kiełczewski D. 2021 -Ochrona środowiska przyrodniczego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Attenborough D.2021. - Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań Sala E. 2020 - Natura natury. Dlaczego potrzebujemy dziczy? Wyd. National Geographic, Warszawa Łubieński S. 2020- Książka o śmieciach. Wyd. Agora , Warszawa Gates B. 2021 - Jak ocalić świat od katastrofy klimatycznej? Rozwiązania które już mamy, zmiany, jakich potrzebujemy. Wyd. Agora, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma świadomość skutków presji człowieka na środowisko K_ KO7 2. Student docenia rolę edukacji ekologicznej i zdrowotnej K_KO2 3. Student analizuje i ocenia problemy i zagrożenia środowiskowe K_U16 4. Student analizuje zwi4zki między środowiskiem, zdrowiem człowieka i uwarunkowaniami socjo-ekonomicznym K_U13 5. Student wyjaśnia zagrożenia i problemy środowiskowe w skali globalnej, regionalnej, lokalnej i osobniczejK_W11 |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja i ocena efektów uczenia się następuje w czasie prezentacji referatów ilustrowanych prezentacją multimedialną, pisemnego streszczenia wystąpienia i dyskusji podczas konwersatoriów. Wymagana jest ocena pozytywna z każdego z ww. Zajęcia odbywają się zdalnie na platformie Teams w czasie rzeczywistym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.