Fizyka zagrożeń środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-OS1-3FZS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizyka zagrożeń środowiska |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia ochrony środowiska-przedm.obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z wybranymi zagadnieniami związanymi ze zjawiskami fizycznymi mającymi wpływ na środowisko lub człowieka. |
Skrócony opis: |
Student poznaje podstawową nomenklaturę używaną w poruszanej tematyce. Student nabywa wiedzę w jaki sposób można monitorować dane zagrożenie. Zjawiska i procesy fizyczne zostaną przedstawione i opisane teoretycznie, jak również pod kątem norm prawnych obowiązujących w Polsce. Z częścią zagadnień student zapozna się w praktyce podczas zajęć laboratoryjnych. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów Stacjonarne Kod przedmiotu 0200-OS1-5FZS, Język przedmiotu Polski lub angielski Rodzaj przedmiotu kierunkowy Rok studiów /semestr III rok/I stopień Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Nie dotyczy Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 Forma prowadzenia zajęć: wykład 15 godz., laboratorium 15 godz. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. M. Siemiński: „Fizyka zagrożeń środowiska” 2. M. Siemiński: „Środowiskowe zagrożenia zdrowia” 3. D. Halliday, R. Resnick: „Fizyka” 4 J. Lewandowski (red.): „Ergonomia” 5. Z. Engel: „Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem” 6. D. Koradecka (red.): „Bezpieczeństwo pracy i ergonomia” 7. Aktualne Dzienniki Ustaw Literatura uzupełniająca: 1. A. Czerwiński: „Blaski i cienie promieniotwórczości” 2. D Halliday, R. Resnick, J. Walker „Podstawy fizyki” 3. J.W. Kane, M.M. Sternheim „Fizyka dla przyrodników” 4. P.G. Hewitt „Fizyka wokół nas” 5. A. Januszajtis, J. Langer: „Ilustrowana encyklopedia dla wszystkich – Fizyka” 6. A. Lipowczan: „Podstawy pomiarów hałasu” 7. Cz. Puzyna: „Ochrona środowiska pracy przed hałasem” 8. Cz. Puzyna: „Podstawowe wiadomości o dźwiękach i ich oddziaływaniu na organizm”. 9. M. Wykowska: „Ergonomia” 10. J. Grzonkowski: „Cele i kryteria dobrego oświetlenia”, Światło 4/98, s.19 11. J.Bąk: „Oświetlanie wnętrz na podstawie PN-EN 12-464-1” |
Efekty uczenia się: |
1. KA6_WG1 - Absolwent zna, rozumie i opisuje zjawiska fizyczne zachodzące w przyrodzie; 2. KA6_UW2 - Absolwent potrafi używać komputera w celu wyszukiwania informacji, komunikowania się, organizowania i wstępnej analizy danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników; 3. KA6_UU1 - absolwent uczy się samodzielnie wybranych zagadnień; 4. KA6_KK1 - absolwent jest gotów do krytycznej oceny informacji rozpowszechnianych w mediach, szczególnie z zakresu ochrony środowiska. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formą zaliczenia jest egzamin pisemny (test lub/i pytania otwarte) oraz zaliczenie sprawozdań z laboratoriów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.