Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Język obcy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 320-BS1-1JOBII Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy
Jednostka: Wydział Biologii
Grupy: 3L stac. I stopnia studia biologiczne-przedm.obowiązkowe
I rok I st. Biologia - semestr letni
Punkty ECTS i inne: 2.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Założenia (opisowo):

Celem lektoratu jest kształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii nauk ścisłych ze szczególnym uwzględnieniem nauk biologicznych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych.

Pełny opis:

Lektorat języka obcego na kierunku biologia

Studia pierwszego stopnia

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne

320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV

Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr

Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS)

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO.

Liczba godzin: 30 godz. w semestrze.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym:

1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.;

2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz.

Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.

2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com

3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/

4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic

5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos

6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.

Literatura uzupełniająca

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.

2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.

3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.

4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.

5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.

6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.

Efekty uczenia się:

Umiejętności

Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych. KA6_UW7

Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachową w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach. KA6_UK8

Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie. KA6_UO9

Kompetencje społeczne

Absolwent jest gotów do krytycznej analizy informacji z różnych źródeł oceniając ich wiarygodność. KA6_KK1

Absolwent jest gotów do poszanowania pracy własnej i innych członków zespołu. KA6_KR3

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie na ocenę po każdym semestrze w formie testu pisemnego.

Egzamin (pisemny i ustny) po IV semestrze. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie na ocenę pozytywną czterech semestrów lektoratu.

W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń , testów pisemnych , egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal .

Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami

określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kuzia, Gocha Kvantaliani, Barbara Poskrobko
Prowadzący grup: Anna Kuzia, Gocha Kvantaliani
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych.

Pełny opis:

Lektorat języka obcego na kierunku biologia

Studia pierwszego stopnia

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne

320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV

Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr

Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS)

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2.

Liczba godzin: 120 godz. (30 godz. w semestrze).

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 120 godz.

Bilans nakładu pracy studenta

Ogólny nakład pracy studenta: 200 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 120 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, opracowanie modułów e-learningu: 60 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 20 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 140 , punkty ECTS : 5

Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym: 200, punkty ECTS :8

Literatura:

Język angielski

Literatura podstawowa:

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.

2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com

3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/

4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic

5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos

6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.

Literatura uzupełniająca

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.

2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.

3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.

4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.

5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.

6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.

Język rosyjski

Literatura podstawowa

Ślązak-Gwizdała A., Tatarchyk O., Ekspres na Wschód, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca

Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005.

Воробьев А. А., Быков А. С., Пашков Е. П., Рыбакова А. М., Микробиология, Москва 2003 [online: http://spbgmu2.ru/mikra/16.pdf].

Сазонова Т. А., Придача В. Б., Влияние промышленного загрязнения на минеральный и водный режим сосны и ели, [в:] Труды Карельского Научного Центра Российской Академии. Сер. Экспериментальная биология, Петрозаводск 2009, № 3, с. 75-85 [online: http://transactions.krc.karelia.ru/publ.php?plang=r&id=5371].

Ерилин А., Экология и автомобиль, [online: http://nsportal.ru/ap/library/nauchno-tekhnicheskoe-tvorchestvo/2012/02/29/ekologiya-i-avtomobil].

Гришаева Ю. М., Экологическая культура и ее формирование в информационном обществе: социальные аспекты проблемы,[online].

Миллер Л. В., Политова Л. В., Жили-были, Warszawa 2013.

Karolczuk M., Szymula R., Общайтесь по-русски!, Białystok 2007.

Stiepanowa N., Chrzanowska M., Wzory wypracowań wraz z tłumaczeniami. Język rosyjski, Warszawa 2004.

Szczygielska S., Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne 3, Poznań 2004.

Zdunik M., Galant S., Repetytorium maturalne z języka rosyjskiego, Warszawa 2014.

Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012.

Aktualne materiały z internetu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kuzia
Prowadzący grup: Anna Kuzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych.

Pełny opis:

Lektorat języka obcego na kierunku biologia

Studia pierwszego stopnia

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne

320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV

Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr

Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS)

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO.

Liczba godzin: 30 godz. w semestrze.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym:

1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.;

2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz.

Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.

2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com

3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/

4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic

5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos

6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.

Literatura uzupełniająca

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.

2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.

3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.

4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.

5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.

6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kuzia
Prowadzący grup: Anna Kuzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych.

Pełny opis:

Lektorat języka obcego na kierunku biologia

Studia pierwszego stopnia

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne

320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV

Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr

Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS)

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO.

Liczba godzin: 30 godz. w semestrze.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym:

1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.;

2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz.

Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.

2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com

3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/

4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic

5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos

6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.

Literatura uzupełniająca

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.

2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.

3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.

4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.

5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.

6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.