Przedmiot realizowany na innym kierunku - Psychologia ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS1-3PSO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot realizowany na innym kierunku - Psychologia ogólna |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
Biologia - przedmioty humanistyczne III r. I st. Biologia eksperymentalna i molekularna - sem. zimowy III r. I st. Biologia sądowa - sem. zimowy III r. I st. Mikrobiologia z Biotechnologią - sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | humanizujące |
Założenia (opisowo): | - przedstawienie przedmiotu psychologii ogólnej i jej celów - zapoznanie z głównymi psychologicznymi koncepcjami człowieka - przedstawienie przebiegu i funkcji wybranych procesów psychicznych (uczenie się, emocje, motywacja, procesy poznawcze, świadomość i zmienione stany świadomości) - przedstawienie mechanizmów regulucjących procesy społeczne - przedstawienie podstawowych teorii rozwojowych - wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: humanizujący Dziedzina i dyscyplina: psychologia Rok studiów/semestr: III rok /I semestr (zimowy) Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 30 Metody dydaktyczne: wykład, praca z literaturą, dyskusja, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w wykładach: 30 godz.; przygotowanie się do zaliczenia: 23 godz.; udział w konsultacjach (bezpośrednio lub na forum): 2 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 godz. (1,3 ECTS), nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 godz. (0,08 ECTS) |
Literatura: |
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Dooley, R. (2011). Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. John Wiley & Sons. |
Efekty uczenia się: |
Zna i rozumie powiązania wiedzy biologicznej z psychologią, podstawowe narzędzia statystyczne i informatyczne, niezbędne do opisu procesów psyczicznych, najważniejsze prawa matematyczne, chemiczne i fizyczne będące podstawą procesów biologicznych leżących u podstaw funkcjonowania psychicznego (KA6_WG6) Potrafi samodzielnie odnajdywać źródła wiedzy i odpowiednio je wykorzystywać w celu stałego poszerzania swoich kwalifikacji (KA6_UU12) Jest gotów do krytycznej analizy informacji z różnych źródeł oceniając ich wiarygodność (KA6_KK1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę - test. 51% punktów jest konieczne do uzyskania oceny dostatecznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.