Wstęp do genetyki konserwatorskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS1-3WGK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do genetyki konserwatorskiej |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia biologiczne-przedm.obowiązkowe III rok I st. Biologia eksperymentalna i molekularna - sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem zmienności genetycznej w prawidłowym funkcjonowaniu naturalnych populacji. Studenci poznają praktyczne metody utrzymania bądź podniesienia poziomu zmienności w warunkach pofragmentowanych środowisk. Przedmiot przedstawia studentom w jaki sposób powstała nauka stosowana jaką jest genetyka konserwatorska, łącząca osiągnięcia różnorodnych dziedzin: genetyki populacji, biologii konserwatorskiej, ewolucjonizmu i ekologii. |
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł specjalnościowy (biologia molekularna) Dziedzina nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina nauki biologiczne Rok studiów/semestr: III rok, VI semestr (letni) Wymagania wstępne: student powinien posiadać zakres wiadomości z genetyki ogólnej i podstaw genetyki populacji Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład - 15h, konwersatorium - 15h Metody dydaktyczne: wykład, pokaz, dyskusja, projekty, konsultacje Punkty ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta: ogólny nakład pracy studenta 75 godz. w tym: udział w wykładach: 15 godz.; udział w konwersatoriach: 15 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 37,5 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 7,5 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5 Procent godzin pracy własnej studenta 50% |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Avise: Markery molekularne, historia naturalna i ewolucja. WUW 2008 2. Freeland J. Ekologia molekularna. PWN 2008 Literatura uzupełniająca: 1. Henry R. Plant conservation genetics. 2006. New York, Food products press |
Efekty uczenia się: |
1. student zna i rozumie zasady dziedziczenia i prawidłowości ewolucji organizmów KA6-WG4 2. student zna i rozumie uwarunkowania i problemy społeczno-gospodarcze funkcjonowania nauk biologicznych, w tym ich uwarunkowania etyczne i prawne KA6-WG8 3. student potrafi wykorzystać techniki multimedialne w celu prezentacji wyników badań, opinii i teorii naukowych KA6-UW6 4. student potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych KA6-UW8 5. student jest gotów do krytycznej analizy informacji z różnych źródeł oceniając ich wiarygodność KA6-KK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, konsultacje, analiza literatury Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę konwersatorium, zaliczenie na ocenę materiału wykładowego, obecność na konwersatoriach i wykładach Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w 23 ust.6 Regulaminu Studiów Uniwersyetetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.