Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS2-2JOB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologiczne-przedm.obowiązkowe II rok II st. BSad - semestr zimowy II rok II st. BŚ - semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności posługiwania się literaturą naukową i specjalistyczną terminologią z dziedziny nauk biologicznych w opracowaniach pisemnych i wystąpieniach ustnych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie pogłębienie terminologii stosowanej w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
Pełny opis: |
Profil studiów : ogólnoakademicki Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo Nazwa przedmiotu: język obcy Nazwa kierunku: biologia Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów/semestr : IIr / IIIsemestr Wymagania wstępne: ukończenie lektoratu na studiach I stopnia na poziomie B2 Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
Literatura: |
Język angielski: 1. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 2.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 3. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 4. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 5. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 6. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. Język rosyjski Пищеварительная система, [online: http://opischevarenii.ru/pischevaritelnaya-sistema]. Система кровообращения, [online: http://www.ebio.ru/che06.html]. Малянов Д., Мертвых индейцев пересчитали, [online: https://www.gazeta.ru/science/2011/12/06_a_3859942.shtml]. Насколько крепок иммунитет и как его улучшить, [online: https://sever-press.ru/2020/06/07/naskolko-krepok-immunitet-i-kak-ego-uluchshit/]. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności Student potrafi korzystając z różnych baz danych dobierać literaturę naukową polsko- i obcojęzyczną właściwie do postawionych zadań, uzyskane informacje syntetyzować i poddawać krytycznej analizie (KA7_UW5) Student potrafi porozumiewać się w języku obcym na poziomie B2+ i korzystać z tej umiejętności podczas wystąpień ustnych i dyskusji( KA7_UK6) Student potrafi odnaleźć się w pracach zespołowych i podejmować obowiązki kierowania zespołem (KA7_UO7) Kompetencje społeczne Student jest gotów do stałego poszerzania dorobku zawodowego (KA7_KR5) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin (pisemny i ustny) . Egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte; egzamin ustny – prezentacja multimedialna . Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność. W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń , egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal . Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kulik, Anna Kuzia | |
Prowadzący grup: | Anna Kuzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie pogłębienie terminologii stosowanej w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
|
Pełny opis: |
Nazwa przedmiotu: język obcy Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo Nazwa kierunku: biologia Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów/semestr : IIr / IIIsemestr Wymagania wstępne: ukończenie lektoratu na studiach I stopnia na poziomie B2 Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
|
Literatura: |
Język angielski: 1. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 2.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 3. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 4. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 5. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 6. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. Język rosyjski Пищеварительная система, [online: http://opischevarenii.ru/pischevaritelnaya-sistema]. Система кровообращения, [online: http://www.ebio.ru/che06.html]. Малянов Д., Мертвых индейцев пересчитали, [online: https://www.gazeta.ru/science/2011/12/06_a_3859942.shtml]. Насколько крепок иммунитет и как его улучшить, [online: https://sever-press.ru/2020/06/07/naskolko-krepok-immunitet-i-kak-ego-uluchshit/]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.