Specjalistyczny język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-ES1-2SJOI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczny język obcy |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia ekobiznesu - przedm. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | - student powinien posiadać zasób środków językowych i sprawności językowych umożliwiających podjęcie lektoratu na poziome B2 według ESKJO - wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, - przygotowanie do posługiwania się językiem obcym w kontaktach ze specjalistami jak również do komunikacji z osobami spoza grona specjalistów oraz do korzystania ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku, - motywowanie do samodzielnej nauki |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego. |
Pełny opis: |
Dziedzina: nauki humanistyczne, dyscyplina: językoznawstwo Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/semestr: II rok studiów (semestr III) Liczba godzin: 30 Punkty ECTS: 3 całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami: 75 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 w tym: udział w zajęciach : 30 h udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminach: 7,5 h w tym: 2,5 h - udział w testach 2,5 h - udział w kolokwium zaliczeniowym i egzaminie 2,5 - udział w konsultacjach Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) % godzin - praca własna studenta - 50% praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, pisemnych zadań domowych, przygotowania się do zajęć, testów, przygotowanie prezentacji |
Literatura: |
Literatura podstawowa (materiały specjalistyczne) 1. English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 2014) 2. Academic Vocabulary in Use:50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Selfstudy and Classroom Use, M.McCarthy , F.O'Dell (2010) 3. Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, (OUP,2012 ) 4. Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) 5. Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) 6. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com, www.linguahouse.com 7. Wykłady internetowe: www.ted.com Literatura uzupełniająca: 1. English Vocabulary in Use: Upper-intermediate and Advanced, M.McCarthy, F.O'Dell (Cambridge University Press, 2000) 2. English File Upper-intermediate, Ch.Latham-Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki (OUP, 2020) |
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi KA6_UK1: stosować podstawowa terminologię specjalistyczna w języku ojczystym oraz obcym (na poziomie B2) w celu opisania zagadnień przyrodniczych i społecznych KA6_UK2: stosować odpowiednie techniki informacyjno – komunikacyjne, w tym przygotować krótkie wystąpienia, wyrażać swoje opinie oraz prowadzić dyskusję stosując język specjalistyczny KA6_UO1: planować i organizować pracę indywidualna i zespołową oraz pracować w grupie przyjmując w niej różne role KA6_UU1: samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedze, a także umiejętności KOMPETENCJE SPOŁCZNE, absolwent jest gotów do: KA6_KK2: stałego uczenia się oraz korzystania z pomocy ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemu |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniani Wiedza i umiejętności sprawdzane są w formie: - oceny bieżącego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa, - prac i testów pisemnych, Warunki zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych, - obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo 100-90% - bardzo dobry (5.0) 89-80% - dobry plus (4.5) 79-70% - dobry (4.0) 69-60% - dostateczny plus (3.5) 59-51 % - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec I i II semestru. Egzamin pisemny po IV semestrze. Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej niż 2 nieobecności na zajęciach. W przypadku nieobecności student zobowiązany jest do zaliczenia wszelkich prac i testów w ciągu dwóch tygodni od zakończenia nieobecności. W zależności od sytuacji epidemiologicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń, testów pisemnych, egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal. Język rosyjski: Zaliczenie na ocenę po III semestrze. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie wyników testów, obecności, aktywności na zajęciach, wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, zrealizowanych prac pisemnych w ramach ćwiczeń. Zaliczenie na ocenę na ostatnich zajęciach w semestrze, forma pisemna. W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem systemu USOS-mail. Skala ocen: DST 51%-59%, DST+ 60%-69%, DB 70%-79%, DB+ 80%-89%, BDB 90%-100% Nieobecności należy usprawiedliwić (przedstawić odpowiedni dokument) na następnych zajęciach lub konsultacjach. Dopuszczalne w ciągu semestru są dwie nieobecności bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza podczas konsultacji prowadzonych w formie stacjonarnej (w zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość prowadzenia konsultacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal w czasie rzeczywistym). Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu. Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust.6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Harbig, Irena Łukaszuk, Agnieszka Markowska, Barbara Poskrobko, Dorota Żmudzka | |
Prowadzący grup: | Irena Łukaszuk, Agnieszka Markowska, Barbara Poskrobko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego. |
|
Pełny opis: |
Dziedzina: nauki humanistyczne, dyscyplina: językoznawstwo Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/semestr: II rok studiów (semestr III) Liczba godzin: 30 Punkty ECTS: 3 całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami: 75 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 w tym: udział w zajęciach : 30 h udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminach: 7,5 h w tym: 2,5 h - udział w testach 2,5 h - udział w kolokwium zaliczeniowym i egzaminie 2,5 - udział w konsultacjach Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) % godzin - praca własna studenta - 50% praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, pisemnych zadań domowych, przygotowania się do zajęć, testów, przygotowanie prezentacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa (materiały specjalistyczne) 1. English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 2014) 2. Academic Vocabulary in Use:50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Selfstudy and Classroom Use, M.McCarthy , F.O'Dell (2010) 3. Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, (OUP,2012 ) 4. Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) 5. Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) 6. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com, www.linguahouse.com 7. Wykłady internetowe: www.ted.com Literatura uzupełniająca: 1. English Vocabulary in Use: Upper-intermediate and Advanced, M.McCarthy, F.O'Dell (Cambridge University Press, 2000) 2. English File Upper-intermediate, Ch.Latham-Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki (OUP, 2020) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.