Specjalistyczny język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-ES1-2SJOI | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczny język obcy | ||
Jednostka: | Wydział Biologii | ||
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia ekobiznesu - przedm. obowiązkowe II rok Ekobiznesu Semestr zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | - student powinien posiadać zasób środków językowych i sprawnosci językowych umożliwiających podjęcie lektoratu na poziome minimum B1 - wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, - przygotowanie do posługiwania się językiem obcym w kontaktach ze specjalistami jak również do komunikacji z osobami spoza grona specjalistów oraz do korzystania ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku, - motywowanie do samodzielnej nauki |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego. |
||
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr III, IV) Liczba godzin: 60 Punkty ECTS: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godzin (2 punkty ECTS) - o charakterze praktycznym: 90 godzin (3 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 90 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, zaliczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć. |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Autorskie materiały specjalistyczne przygotowane na podstawie stron internetowych i kanałów naukowych/edukacyjnych www.efch.jcj.uj.edu.pl www.elementalmatter.info www.onestopenglish.com www.chemistryabout.com periodictableofvideos Literatura uzupełniająca (materiałys specjalistyczne) English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1996) Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, ( OUP,2012 ) Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic,2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009) Literatura uzupełniająca (materiały ogólne) Longman English Grammar Practice L.G. Alexnder (Longman, 1990) New Oxford English Grammar Course M. Swan, C. Walter (Oxford UP, 2011) English Grammar in Use, R.Murphy (Cambridge UP, 1990) English Grammar Lessons, M.Dean (Oxford UP, 1993) |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: podstawowe pojęcia i terminologię stosowaną w naukach biologicznych, chemicznych i naukach społecznych KA6_WK1 UMIEJĘTNOSI, absolwent potrafi stosować podstawową terminologię specjalistyczną w języku ojczystym oraz obcym (na poziomie B2) w celu opisu zagadnień przyrodniczych i społecznych KA6_UK1 KOMPETENCJE SPOŁCZNE, absolwent jest gotów do: ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie KA6_KK3 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie wideokonferencji (aplikacja Teams) oraz 50% z wykorzystaniem modułów do samodzielnej realizacji na platformie BlackBoatd w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Wiedza i umiejętności sprawdzane są w formie: - oceny bieżącego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnistwa, - prac i testów pisemnych, - realizacji modułów nauczania na platformie BlackBoard Warunki zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych, - zaliczenie na min.51% zadań na platformie BlackBoard, - obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo 100-90% - bardzo dobry (5.0) 89-80% - dobry plus (4.5) 79-70% - dobry (4.0) 69-60% - dostateczny plus (3.5) 59-51 % - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec I i II semestru. Egzamin pisemny po II semestrze. Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się w oparciu o platformę BlackBoard. Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej niż 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku nieobecności student zobowiązany jest do zaliczenia wszelkich prac i testów w ciągu dwóch tygodni od zakończenia nieobecności. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego. | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów (semestr I, II) Liczba godzin: 60 Punkty ECTS: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godzin (2 punkty ECTS) - o charakterze praktycznym: 90 godzin (3 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 90 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, zaliczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć. | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Autorskie materiały specjalistyczne przygotowane na podstawie stron internetowych i kanałów naukowych/edukacyjnych www.efch.jcj.uj.edu.pl www.elementalmatter.info www.onestopenglish.com www.chemistryabout.com periodictableofvideos Literatura uzupełniająca (materiałys specjalistyczne) English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1996) Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, ( OUP,2012 ) Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic,2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009) Literatura uzupełniająca (materiały ogólne) Longman English Grammar Practice L.G. Alexnder (Longman, 1990) New Oxford English Grammar Course M. Swan, C. Walter (Oxford UP, 2011) English Grammar in Use, R.Murphy (Cambridge UP, 1990) English Grammar Lessons, M.Dean (Oxford UP, 1993) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.