Jęz. obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-PS2-1JOB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Jęz. obcy |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologii z przygotowaniem pedagogicznym-przedm.obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności posługiwania się literaturą naukową i specjalistyczną terminologią z dziedziny nauk biologicznych w opracowaniach pisemnych i wystąpieniach ustnych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie pogłębienie terminologii stosowanej w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
Pełny opis: |
Profil studiów : ogólnoakademicki Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo Nazwa przedmiotu: język obcy Nazwa kierunku: biologia Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów/semestr : IIr / IIIsemestr Wymagania wstępne: ukończenie lektoratu na studiach I stopnia na poziomie B2 Liczba godzin i forma zajęć: 30h, ćwiczenia Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
Literatura: |
1. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 2.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 3. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 4. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 5. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 6. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności Student potrafi korzystając z różnych baz danych dobierać literaturę naukową polsko- i obcojęzyczną właściwie do postawionych zadań, uzyskane informacje syntetyzować i poddawać krytycznej analizie (KP7_UW5) Student potrafi posługiwać się zaawansowaną terminologia naukową w języku ojczystym i obcym w celu przygotowania opracowań z dziedziny nauk biologicznych KP7_UK1 Student potrafi porozumiewać się w języku obcym na poziomie B2+ i korzystać z tej umiejętności podczas wystąpień ustnych i dyskusji( KP7_UK2) Student potrafi odnaleźć się w pracach zespołowych i podejmować obowiązki kierowania zespołem (KP7_UO1) Kompetencje społeczne Student jest gotów do stałego poszerzania dorobku zawodowego (KP7_KR2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin (pisemny i ustny) . Egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte; egzamin ustny – prezentacja multimedialna . Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność. W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń , egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal . Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.