Przedmiot do wyboru - Metody opracowywania wynikow badań
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-PS2-1PDW05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot do wyboru - Metody opracowywania wynikow badań |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologii z przygotowaniem pedagogicznym-przedm.fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Na zajęciach omawiana jest struktura i budowa pracy magisterskiej oraz artykułów naukowych. Studenci planują i przeprowadzają proste doświadczenia naukowe. Następnie muszą opracować statystycznie swoje wyniki i wyciągnąć wnioski. Na koniec prezentują swoje wyniki w formie mini pracy magisterskiej, która powinna mieć wszystkie cechy artykułu naukowego. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku studiów: Biologia Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot do wyboru, moduł specjalnościowy Dziedzina nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina nauki biologiczne Rok studiów: I rok / I semestr; II rok / III semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Laboratorium – 30 godz.; Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, projekt, obserwacja, pomiar, konsultacje, praca z literaturą Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta i wskaźniki ilościowe: Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 75 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5 godz., w tym: 1) udział w wykładach: 0 godz. 2) udział w zajęciach pozawykładowych: 30 godz. 3) udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminie: 7,5 godz. Praca własna studenta (przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów): 37,5 godz. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Weiner J. 2009. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wydawnictwo Naukowe PWN Uzupełniająca: 2. Williams R. 2011. Jak składać tekst. PC nie jest maszyną do pisania. Helion. Gliwice 3. Gastel B, Day RA. 2016. How to write and publish a scientific paper. Eighth edition. Greenwood. Santa Barbara, California. |
Efekty uczenia się: |
1. Student stosuje nowoczesne metody, w tym statystyczne, stosowane w laboratoryjnych i terenowych badaniach biologicznych (KA7_WG6) 2. Student potrafi wykorzystywać zaawansowane narzędzia laboratoryjne i urządzenia pomiarowe w celu rozwiązywania problemów badawczych (KA7_UW2) 3. Student potrafi samodzielnie planować własną karierę naukową lub zawodową i motywować innych do podjęcia takich działań (KA7_UU8) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.