Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka w szkole średniej pod opieką dydaktyka (luty)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 320-PS2-2PzOPP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka w szkole średniej pod opieką dydaktyka (luty)
Jednostka: Wydział Biologii
Grupy: 2L stac. II stopnia studia biologii z przygotowaniem pedagogicznym-przedm.obowiązkowe
II rok II st. Biologia z PP - semestr zimowy
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Stankiewicz
Prowadzący grup: Alina Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Podczas zajęć studenci poznają warunki zapewniania wysokiej skuteczności i efektywności nauczania biologii w szkole ponadpodstawowej. Zakłada się wyposażenie studentów w umiejętności analizy podstawy programowej,

programów nauczania biologii wraz z ich obudową dydaktyczna, doskonalenia konstruowania planów metodycznych w zależności od założonych celów, przyjętej strategii kształcenia i metod nauczania. Celem praktyki jest wyposażenie studentów w umiejętność dydaktycznego przetwarzania wiedzy biologicznej z poziomu uniwersyteckiego na poziom szkoły ponadpodstawowej, szczególnie związanej z rozwiązywaniem problemów biologicznych na lekcjach. Celem zajęć z jest przekonanie studentów o konieczności ustawicznego uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu dydaktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji.

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne i nauki biologiczne, biologia

Rok studiów/semestr: studia drugiego stopnia (II rok – semestr czwarty).

Wymagania wstępne: przedmiotu wprowadzające – dydaktyka biologii w szkole podstawowej

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy zajęć:

Laboratoria– 10 godz.

ECTS 1

Bilans nakładu pracy studenta: ogólny nakład pracy studenta: 45 godz. w tym:

udział w laboratoriach: 30 godz.;

udział w konsultacjach, zaliczeniach 4 godz.;

przygotowanie do zajęć, zaliczeń, egzaminu 11 godz.;

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 45 godz., 1,5 pkt. ECTS.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 45 godz., 1,5 pkt. ECTS

Literatura:

Stawiński W. (red). 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa

Potyrała K. (red.) 2011. Kreatywny nauczyciel - wskazówki i rozwiązania. Biologia i przyroda. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu

Pedagogicznego, Kraków

Kordziński J. 2004. Hospitacja może być przydatna. Biblioteczka Dobrego Nauczyciela. WSiP, Warszawa

Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. Poz.356 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.

Mościcka D., Pukocz A., Ziętara I. 2019. Vademecum nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej. Biologia. ORE Warszawa

Fazlagić J. 2020. Kompendium wiedzy w zakresie kompetencji kluczowych niezbędnych do poruszania się na rynku pracy. ORE, Warszawa

Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. Dziennik Ustaw 2018 r. poz. 467.

Suerken K. 2009. Narzędzia krytycznego myślenia do analizy treści programowych. Inc. 2003, Revised 2009

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)