Praktyka w szkole średniej pod opieką dydaktyka (luty)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-PS2-2PzOPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w szkole średniej pod opieką dydaktyka (luty) |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologii z przygotowaniem pedagogicznym-przedm.obowiązkowe II rok II st. Biologia z PP - semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Alina Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci poznają warunki zapewniania wysokiej skuteczności i efektywności nauczania biologii w szkole ponadpodstawowej. Zakłada się wyposażenie studentów w umiejętności analizy podstawy programowej, programów nauczania biologii wraz z ich obudową dydaktyczna, doskonalenia konstruowania planów metodycznych w zależności od założonych celów, przyjętej strategii kształcenia i metod nauczania. Celem praktyki jest wyposażenie studentów w umiejętność dydaktycznego przetwarzania wiedzy biologicznej z poziomu uniwersyteckiego na poziom szkoły ponadpodstawowej, szczególnie związanej z rozwiązywaniem problemów biologicznych na lekcjach. Celem zajęć z jest przekonanie studentów o konieczności ustawicznego uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu dydaktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji. Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne i nauki biologiczne, biologia Rok studiów/semestr: studia drugiego stopnia (II rok – semestr czwarty). Wymagania wstępne: przedmiotu wprowadzające – dydaktyka biologii w szkole podstawowej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy zajęć: Laboratoria– 10 godz. ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: ogólny nakład pracy studenta: 45 godz. w tym: udział w laboratoriach: 30 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach 4 godz.; przygotowanie do zajęć, zaliczeń, egzaminu 11 godz.; Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 45 godz., 1,5 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 45 godz., 1,5 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Stawiński W. (red). 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa Potyrała K. (red.) 2011. Kreatywny nauczyciel - wskazówki i rozwiązania. Biologia i przyroda. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków Kordziński J. 2004. Hospitacja może być przydatna. Biblioteczka Dobrego Nauczyciela. WSiP, Warszawa Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. Poz.356 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Mościcka D., Pukocz A., Ziętara I. 2019. Vademecum nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej. Biologia. ORE Warszawa Fazlagić J. 2020. Kompendium wiedzy w zakresie kompetencji kluczowych niezbędnych do poruszania się na rynku pracy. ORE, Warszawa Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. Dziennik Ustaw 2018 r. poz. 467. Suerken K. 2009. Narzędzia krytycznego myślenia do analizy treści programowych. Inc. 2003, Revised 2009 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.