Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy doradztwa gospodarczego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 330-EN1-2APDG
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy doradztwa gospodarczego
Jednostka: Wydział Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia 1 stopień 2 rok Niestacjonarne lato
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi obszarami doradztwa gospodarczego, a także przygotowanie ich do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi obszarami doradztwa gospodarczego, a także przygotowanie ich do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: GRUPA 5.1 Przedmioty specjalizacyjne - Analiza rynku i doradztwo inwestycyjne

Rok studiów/semestr: pierwszy stopień, 2 rok, 2 semestr

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 9 godzin, ćwiczenia 9 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań

- ćwiczenia: rozwiązywanie kazusów, dyskusja w grupie. Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji w Power Point oraz metod szybkiego uczenia się (metoda powtórzeń)

Punkty ECTS: 3,0

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 9 h

- przygotowanie do egzaminu końcowego: 10 h

- egzamin końcowy: 2 h

- udział w ćwiczeniach: 9 h

- przygotowanie do ćwiczeń: 15 h

- przygotowanie do kolokwium: 7 h

- studia literaturowe: 19 h

- udział w konsultacjach: 4 h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 24 h = 0,96 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. J. Engelhardt (red.), Ekonomika przedsiębiorstw, CeDeWu, Warszawa 2017.

2. R. Lisowska, J. Ropęga, Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

3. J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015

4. R. Majkut, Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości, CeDeWu, Warszawa 2021.

5. H. Nowak-Mizgalska, A. Szulczewska-Remi (red.), Przedsiębiorczość i innowacyjność przedsiębiorstw: pomysły - wdrożenie – komercjalizacja – rozwój, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2022

6. I. Czaja i inni, Działalność innowacyjna przedsiębiorstw: przesłanki i przejawy, Difin, Warszawa 2021.

Literatura uzupełniająca:

1. J. Lichtarski, Praktyczny wymiar nauk o zarządzaniu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.

2. J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem: wiodące orientacje. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

Wrocław 2014.

3. J. Klimek, S. Klimek, Przedsiębiorczość bez tajemnic. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

4. K. Zięba, Przedsiębiorczość. CeDeWu, Warszawa 2016

5. W. Louise, J. Wilcock, Business and Management Consulting: Delivering an Effective Project, Pearson Education, 2020.

Efekty uczenia się:

2APDG_W01 absolwent zna i rozumie zasady zakładania działalności gospodarczej, dobierając odpowiednią formę oraganizacyjno-prawną KP6_WK3

2APDG_U01 absolwent potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, analizując wybrane studia przypadków KP6_UU2

2APDG_U02 absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu dyscypliny naukowej ekonomia i finanse w analizie konkretnych studiów przypadku KP6_KK2

2APDG_K01 absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w podejmowaniu decyzji gospodarczych KP6_KK4

2APDG_K02 absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, wykazując postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowaniu decyzji gospodarczych KP6_KO2

Metody i kryteria oceniania:

- wykład: egzamin w formie pisemnej – test - egzamin uznaje się za zaliczony po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.

- ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyniku z kolokwium oraz efektu pracy grupowej. Kolokwium uznaje się za zaliczone, po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Ocena końcowa: 60% wynik z kolokwium 40% praca grupowa. Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze). Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit (max. 2) powinny być zaliczane na konsultacjach.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Magrel
Prowadzący grup: Ewa Magrel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi obszarami doradztwa gospodarczego, a także przygotowanie ich do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: GRUPA 5.1 Przedmioty specjalizacyjne - Analiza rynku i doradztwo inwestycyjne

Rok studiów/semestr: pierwszy stopień, 2 rok, 2 semestr

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 9 godzin, ćwiczenia 9 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań

- ćwiczenia: rozwiązywanie kazusów, dyskusja w grupie. Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji w Power Point oraz metod szybkiego uczenia się (metoda powtórzeń)

Punkty ECTS: 3,0

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 9 h

- przygotowanie do egzaminu końcowego: 10 h

- egzamin końcowy: 2 h

- udział w ćwiczeniach: 9 h

- przygotowanie do ćwiczeń: 15 h

- przygotowanie do kolokwium: 7 h

- studia literaturowe: 19 h

- udział w konsultacjach: 4 h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 24 h = 0,96 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. J. Engelhardt (red.), Ekonomika przedsiębiorstw, CeDeWu, Warszawa 2017.

2. R. Lisowska, J. Ropęga, Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

3. J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015

4. R. Majkut, Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości, CeDeWu, Warszawa 2021.

5. H. Nowak-Mizgalska, A. Szulczewska-Remi (red.), Przedsiębiorczość i innowacyjność przedsiębiorstw: pomysły - wdrożenie – komercjalizacja – rozwój, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2022

6. I. Czaja i inni, Działalność innowacyjna przedsiębiorstw: przesłanki i przejawy, Difin, Warszawa 2021.

Literatura uzupełniająca:

1. J. Lichtarski, Praktyczny wymiar nauk o zarządzaniu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.

2. J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem: wiodące orientacje. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

Wrocław 2014.

3. J. Klimek, S. Klimek, Przedsiębiorczość bez tajemnic. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

4. K. Zięba, Przedsiębiorczość. CeDeWu, Warszawa 2016

5. W. Louise, J. Wilcock, Business and Management Consulting: Delivering an Effective Project, Pearson Education, 2020.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)