Język niemiecki - lektorat
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-EN2-1GERL |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki - lektorat |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu - lektoratu języka niemieckiego - student powinien mieć opanowany ten język na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu pogłębione rozwijanie umiejętności językowych: mówienia, słuchania, czytania oraz pisania w kontekście zawodowym. Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z języka niemieckiego biznesowego i języka niemieckiego ekonomicznego, odpowiadające specjalizacjom poszczególnych grup. Zajęcia poświęcone są praktycznemu ćwiczeniu wszystkich sprawności językowych, ze szczególnym naciskiem na prezentacje ustne oraz prace pisemne. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademickie Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: lektorat językaniemieckiego; przedmiot obowiązkowy; przedmiot ogólnohumanistyczny Dziedzina i dyscyplina nauki: językoznawstwo stosowane, języki specjalistyczne Rok studiów/semestr: I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18h - ćwiczenia Profil studiów: ogólnoakademickie Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: lektorat języka niemieckiego; przedmiot obowiązkowy; przedmiot ogólnohumanistyczny Dziedzina i dyscyplina nauki: językoznawstwo stosowane, języki specjalistyczne Rok studiów/semestr: I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18h - ćwiczenia Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 18h - udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminach: 7h - przygotowanie do zajęć/testów /zaliczeń /prezentacji /przygotowanie prac pisemnych: 50h |
Literatura: |
Bęza S., Niemiecki w ekonomii i biznesie, Blickpunkt Wirtschaft. Wydanie II zmienione, Poltext, 2016 Cieślak-Polkowska D. W biznesie po niemiecku? Żaden Problem, Poltext, 2015 Kienzler I., Niemiecki w pracy i w biznesie. Wzory pism. Niezbędnik menadżera, handlowca, asystentki. CV, list motywacyjny, umowy, dokumenty, gotowe przykłady, najważniejsze zwroty i wyrażenia., Lingo, 2013 Wzory listów niemieckich, Duden, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2005 Ganczar, M., Rogowska B., Prawo, język niemiecki. Ćwiczenia i słownictwo specjalistyczne, Hueber, 2009 Koithan U., Schmitz H., Sieber T., Sonntag R., Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch mit DVD B2., Klett, Stuttgart 2016 Koithan U., Schmitz H., Sieber T., Sonntag R., Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Arbeitsbuch mit DVD B2., Klett, Stuttgart 2016 |
Efekty uczenia się: |
1. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. prezentacje, referaty) i prac pisemnych (np. streszczenie tekstu specjalistycznego) w języku obcym. E2_U01/ANG_U01 E2_U02/ANG_U02 2. Potrafi aktywnie pracować w grupie, np. biorąc czynny udział w dyskusjach oraz dokonując ich podsumowania. E2_K01/ANG_K01 3. Posługuje się językiem obcym w zakresie ekonomii na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2 lub wyższego Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego E2_U03/ANG_03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po I semestrze. Ocena prezentacji i / lub pracy pisemnej. Testy cząstkowe i / lub semestralne. Testy uważa się za zaliczone, jeśli student uzyska minimum 50% poprawnych odpowiedzi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.