Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-EN2-2XMMI |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia 2 stopień 2 rok Niestacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć związana jest z zagadnieniem działalności marketingowej przedsiębiorstw na rynkach międzynardowych. Student zdobywa w szczególności wiedzę dotyczącą uwarunkowań międzynarodowego otoczenia marketingowego, sposób wejścia na rynki zagranie i elementów marketingu w ujęciu międzynarodowym. Ponadto studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Moduł: 4.2 Rok studiów /semestr: Studia drugiego stopnia, rok II, semestr 3 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 9 h, ćwiczenia- 9 h, Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań, ćwiczenia - prezentacje w zespołach, dyskusja, analiza tekstu Punkty ECTS 3 (75 godz.) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach - 9 godz. Ćwiczenia - 9 godz. Egzamin - 2 godz. Przygotowanie się do egzaminu - 25 godz. Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 25 godz. Konsultacje - 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 25 godz. ECTS 1,0. |
Literatura: |
1. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. A. Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 3. J. Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 4. A. Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 5. R. M. Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza EN2-2XMMI_KP7_WG1 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia i teorie z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_WG) EN2-2XMMI_KP7_WG4 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w marketingu międzynarodowym oraz występujących między nimi prawidłowości (P7S_WG) EN2-2XMMI_KP7_WG6 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły organizujące struktury i instytucje w marketingu międzynarodowym, w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło, naturę, zmiany i sposoby działania (P7S_WG) EN2-2XMMI_KP7_WG7 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur w marketingu międzynarodowym oraz prawidłowości rządzących tymi procesami (P7S_WG) EN2-2XMMI_KP7_WG8 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę działania marketingowego podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych na rynkach zagranicznych (P7S_WG) EN2-2XMMI_KP7_WK1 student zna i rozumie fundamentalne dylematy dotyczące człowieka jako twórcy i aktywnego uczestnika struktur gospodarczych w marketingu międzynarodowym i zasad ich funkcjonowania (P7S_WK) Umiejętności EN2-2XMMI_KP7_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu dyscypliny naukowej ekonomia i finanse oraz metodykę pracy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk oraz procesów w marketingu międzynarodowym (P7S_UW) EN2-2XMMI_KP7_UO2 student potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_UO) EN2-2XMMI_KP7_UU1 student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się identyfikując stan swojej wiedzy podczas samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów w zakresie marketingu międzynarodowego (P7S_UU) Kompetencje EN2-2XMMI_KP7_KK1 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego przez pryzmat dynamiki procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (P7S_KK) EN2-2XMMI_KP7_KK5 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści z zakresu marketingu międzynarodowego w celu samodzielnego uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności (P7S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład Metody: prezentacja multimedialna z elementami dyskusji Kryteria oceniania: egzamin pisemny zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia Ćwiczenia metody: projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusja Kryteria oceniania: zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze aktywności na zajęciach obejmujących projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusje |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Anna Śleszyńska, Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.