Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 330-EN2-2XMMI
Kod Erasmus / ISCED: 14.302 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Wydział Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia 2 stopień 2 rok Niestacjonarne zima
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Tematyka zajęć związana jest z zagadnieniem działalności marketingowej przedsiębiorstw na rynkach międzynardowych. Student zdobywa w szczególności wiedzę dotyczącą uwarunkowań międzynarodowego otoczenia marketingowego, sposób wejścia na rynki zagranie i elementów marketingu w ujęciu międzynarodowym. Ponadto studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Moduł: 4.2

Rok studiów /semestr: Studia drugiego stopnia, rok II, semestr 3

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 9 h, ćwiczenia- 9 h,

Metody dydaktyczne:

wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań,

ćwiczenia - prezentacje w zespołach, dyskusja, analiza tekstu

Punkty ECTS 3 (75 godz.)

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach - 9 godz.

Ćwiczenia - 9 godz.

Egzamin - 2 godz.

Przygotowanie się do egzaminu - 25 godz.

Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 25 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 25 godz. ECTS 1,0.

Literatura:

1. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011

2. A. Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

3. J. Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008

4. A. Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005

5. R. M. Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014

Efekty uczenia się:

Wiedza

EN2-2XMMI_KP7_WG1 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia i teorie z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_WG)

EN2-2XMMI_KP7_WG4 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w marketingu międzynarodowym oraz występujących między nimi prawidłowości (P7S_WG)

EN2-2XMMI_KP7_WG6 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły organizujące struktury i instytucje w marketingu międzynarodowym, w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło, naturę, zmiany i sposoby działania (P7S_WG)

EN2-2XMMI_KP7_WG7 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur w marketingu międzynarodowym oraz prawidłowości rządzących tymi procesami (P7S_WG)

EN2-2XMMI_KP7_WG8 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę działania marketingowego podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych na rynkach zagranicznych (P7S_WG)

EN2-2XMMI_KP7_WK1 student zna i rozumie fundamentalne dylematy dotyczące człowieka jako twórcy i aktywnego uczestnika struktur gospodarczych w marketingu międzynarodowym i zasad ich funkcjonowania (P7S_WK)

Umiejętności

EN2-2XMMI_KP7_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu dyscypliny naukowej ekonomia i finanse oraz metodykę pracy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk oraz procesów w marketingu międzynarodowym (P7S_UW)

EN2-2XMMI_KP7_UO2 student potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_UO)

EN2-2XMMI_KP7_UU1 student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się identyfikując stan swojej wiedzy podczas samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów w zakresie marketingu międzynarodowego (P7S_UU)

Kompetencje

EN2-2XMMI_KP7_KK1 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego przez pryzmat dynamiki procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (P7S_KK)

EN2-2XMMI_KP7_KK5 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści z zakresu marketingu międzynarodowego w celu samodzielnego uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności (P7S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Wykład

Metody: prezentacja multimedialna z elementami dyskusji

Kryteria oceniania: egzamin pisemny zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia

Ćwiczenia

metody: projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusja

Kryteria oceniania: zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze aktywności na zajęciach obejmujących projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusje

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Zalesko
Prowadzący grup: Anna Śleszyńska, Elżbieta Zalesko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)