Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-EN2-2XZST |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia 2 stopień 2 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego organizacją. Studenci poznają przebieg procesu zarządzania strategicznego, ewolucję zarządzania strategicznego, metody analizy strategicznej i narzędzia kontroli strategicznej, a także różne rodzaje strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów: 2, 2 stopień, semestr: 4 wykład: 9 godz. ćwiczenia 9 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca nad wystąpieniem, dyskusje w grupach problemowych, zajęcia w formie rozwiązywania studiów przypadku. Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach 9x1h = 9h udział w ćwiczeniach 9x1h = 9h studiowanie literatury = 16h udział w konsultacjach 6x1h = 6h przygotowanie do ćwiczeń i wykładów = 12h przygotowanie do egzaminu = 22h udział w egzaminie = 2h przygotowanie do kolokwium = 8h realizacja zadań projektowych = 15h zaliczenie przedmiotu: 2 h Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 26 godzin, 1,0 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 43 godziny, 1,7 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG1 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia, teorie z zakresu zarządzania strategicznego KP7_WG4 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w kontekście bieżącym i prognostycznym KP7_WG6 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły (m.in.: prawne, menedżerskie, etyczne) organizujące struktury i instytucje ekonomiczne w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło i zmiany ze szczególnym zarządzania kapitałem ludzkim KP7_WG7 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych w kontekście bieżącym i prognostycznym KP7_UW2 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy przyczyn i przebiegu procesów, zjawisk gospodarczych oraz formułowania i rozwiązywania złożonych problemów strategicznych KP7_UW5 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego do oceny, krytycznej analizy, syntezy konkretnych problemów z uwzględnieniem kontekstu prognostycznego KP7_UO2 absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu zarządzania, w tym posługując się wybranymi normami i regułami KP7_UU1 absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez cale życie identyfikując stan swojej wiedzy z zakresu zarządzania KP7_KK1 absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu zarządzania przez pryzmat dynamiki procesów rynkowych i społecznych KP7_KK2 absolwent jest gotów do pracy w grupie, przyjmując w niej różne role, w tym przywódcze w zakresie wspólnego planowania i organizowania pracy w takich obszarach jak m.in. analiza strategiczna, prognozowanie i planowanie strategiczne KP7_KO2 absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy wykazując się kreatywnością, innowacyjnością i przedsiębiorczością w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej KP7_KR1 absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli menedżerskiej, przy zachowaniu zasad etyki zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Egzamin w formie testu: 8-9 pkt – dst; 10 pkt – dst+, 11-12 pkt – db; 13 pkt – db+; 14-15 pkt – bdb Ćwiczenia: Suma punktów uzyskanych z z realizacji studiów przypadku z zakresu analizy strategicznej i zarządzania strategicznego. Końcowa ocena: procentowy przedział punktów możliwych do zdobycia - 60-68% - dst; 69-76% - dst+; 77-84%-db; 85-92%-db+; 93-100% -bdb. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Citkowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Citkowski, Monika Garwolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.