Badania rynkowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES1-2LBRY |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Badania rynkowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z prowadzeniem badań rynkowych, ich przygotowaniem i organizacją. Studenci zdobywają wiedzę z, rodzajów, organizacji i znaczenie badań. znaczenia informacji rynkowej i jej źródeł, stasowanych metod w badaniach, zasad ich prowadzenia i prezentacji wyników oraz etycznej strony badań. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy. Moduł IV. Do wyboru Stopień / Rok studiów/ semestr: I st / 2 rok/semestr 6 Wymagania wstępne: Brak wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zajęć - ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, analiza studium przypadku, dyskusja Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 15 Udział w ćwiczeniach - 30 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 48 Udział w konsultacjach - 15 Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 15 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 62h; 2,48 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 63 h; 2,52 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011 2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008 3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004. 4. Aaker D. A., Marketing research, Hoboken, NJ : Wiley 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007 2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 2LBRY_WK1 Student posiada wiedzę o kluczowych problemach współczesnego rynku, w tym o roli i źródłach informacji, metodach i organizacji badań rynku oraz prezentacji wyników badań (KP6_WK1) Umiejętności 2LBRY_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu badań rynkowych, analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk rynkowych (KP6_UW1) 2LBRY_UW2 właściwie dobierać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk rynkowych (KP6_UW2) 2LBRY_UK1 przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień (KP6_UK1) 2LBRY_UO1 planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową w tym przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu badań rynkowych (KP6_UO1) 2LBRY_UU2 wykorzystywać zdobytą wiedzę do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania w tym w zakresie badań rynkowych (KP6_UU2) Kompetencje 2LBRY_KK3 student posiada kompetencje rozwiązywania konkretnych problemów poznawczych i praktycznych w oparciu o krytyczną ocenę posiadanej wiedzy, zgromadzonych informacji (KP6_KK3) 2LBRY_KK4 student posiada kompetencje uznawania znaczenia wiedzy w prawidłowej identyfikacji i rozstrzyganiu dylematów związanych z aktywnością przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym (KP6_KK4) 2LBRY_KO1 student posiada kompetencje wypełniania zobowiązań społecznych i inicjowania działań na rzecz interesu publicznego poprzez udział w opracowywaniu projektów badawczych i społecznych, uwzględniając przy tym strukturę otoczenie przedsiębiorstwa (KP6_KO1) 2LBRY_KO2 student posiada kompetencje myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, wykazując postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności badawczej (KP6_KO2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład w formie prezentacji multimedialnej z pytaniami angażującymi studentów do udziału w dyskusji. Egzamin w formie testu. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia. Ćwiczenia: Metody - projekty/prezentacje w formie zespołowych opracować, analiza studium przypadku, dyskusja Kryteria oceny: podstawą zaliczenia jest suma punktów uzyskanych ze wszystkich wykonanych zadań na zajęciach. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.