Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w logistyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 330-ES1-2LMAR
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing w logistyce
Jednostka: Wydział Ekonomii i Finansów
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specyfiką działalności marketingowej, nabycie wiedzy zakresu realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie oraz określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych oraz zastosowaniem skutecznych narzędzi do wykorzystania w działalności firmy. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej, a także wiedzieć w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi możliwa jest jej realizacja w podmiotach rynkowych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Treści zajęć obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu w przedsiębiorstwie logistycznym, w szczególności dotyczące budowania strategii marketingowej oraz jej realizacji w postaci polityki produktu, ceny ,kanałów sprzedaży oraz promocji

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy. Moduł IV. Do wyboru

Stopień / Rok studiów/ semestr: I st / 2 rok/semestr 6

Wymagania wstępne: Brak wymagań wstępnych

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin

Metody dydaktyczne:

- podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zajęć

- ćwiczeniowe: ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, studium przypadku, praca w grupach.

Z uwagi na ogranieczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard.

Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. )

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 15

Udział w ćwiczeniach - 30

Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 48

Udział w konsultacjach - 15

Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 15

Egzamin końcowy -2

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 62h; 2,48 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 63 h; 2,52 ECTS

Literatura:

1. M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Difin, Warszawa 20142.

2. J.Dyczkowska, Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa 2014

3. M.Christopher, H.Peck, Logistyka marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 20054.

4. G.Armstrong, Ph.Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 20155.

5. M.Christopher, H.Peck, Marketing Logistics, Routledge, 2012.

6. G. Armstrong , P. Kotler, Principles of marketing, Pearson, Harlow 2014.

Efekty uczenia się:

Wiedza

2LMAR _WG1 student w zaawansowanym stopniu posiada wiedzę o kluczowych zagadnieniach i teoriach z zakresu marketingu w logistyce (KP6_WG1)

2LMAR _WG2 student posiada pogłębioną wiedzę o wybranych procesach zmian w strukturach marketingowych działań przedsiębiorstwa oraz ich elementach , o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian w ujęciu międzynarodowym i historycznym (KP6_WG7)

Umiejętności

2LMAR _UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z marketingu, analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk rynkowych (KP6_UW1)

2LMAR _UW2 student potrafi właściwie dobierać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk marketingowych z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi statystycznych (KP6_UW2)

2LMAR _UW3 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych problemów, krytycznej analizy przyczyn i przebiegu konkretnych procesów oraz zjawisk rynkowych w otoczeniu marketingowym (KP6_UW3)

2LMAR _UO1 planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową w tym przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu zagadnień marketingowych (KP6_UO1)

Kompetencje

2LMAR _KK1 student posiada kompetencje krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści ze względu na dynamikę procesów rynkowych zachodzących w otoczeniu marketingowym przedsiębiorstwa (KP6_KK1)

2LMAR _KK2 student posiada kompetencje uznawania znaczenia wiedzy z zakresu marketingu w rozwiązywaniu konkretnych problemów poznawczych, w tym zasięgania opinii ekspertów poprzez korzystanie ze specjalistycznych ekspertyz i raportów o zasięgu krajowym i międzynarodowym (KP6_KK2)

2LMAR _KK3 student posiada kompetencje rozwiązywania konkretnych problemów poznawczych i praktycznych w oparciu o krytyczną ocenę posiadanej wiedzy, zgromadzonych informacji (KP6_KK3)

KP6_KO2 student posiada kompetencje myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, wykazując postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej (KP6_KO2)

Metody i kryteria oceniania:

WYKŁAD

metody - prezentacja multimedialna z pytaniami angażującymi studentów do udziały w dyskusji

kryteria oceny - egzamin w formie testu , zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia

ĆWICZENIA

metody - ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, studium przypadku, praca w grupach

kryteria oceny - podstawa uzyskania oceny jest suma punktów uzyskanych ze wszystkich zrealizowanych zadań, zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)