Marketing w logistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES1-2LMAR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing w logistyce |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specyfiką działalności marketingowej, nabycie wiedzy zakresu realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie oraz określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych oraz zastosowaniem skutecznych narzędzi do wykorzystania w działalności firmy. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej, a także wiedzieć w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi możliwa jest jej realizacja w podmiotach rynkowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Treści zajęć obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu w przedsiębiorstwie logistycznym, w szczególności dotyczące budowania strategii marketingowej oraz jej realizacji w postaci polityki produktu, ceny ,kanałów sprzedaży oraz promocji |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy. Moduł IV. Do wyboru Stopień / Rok studiów/ semestr: I st / 2 rok/semestr 6 Wymagania wstępne: Brak wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zajęć - ćwiczeniowe: ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, studium przypadku, praca w grupach. Z uwagi na ogranieczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard. Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 15 Udział w ćwiczeniach - 30 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 48 Udział w konsultacjach - 15 Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 15 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 62h; 2,48 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 63 h; 2,52 ECTS |
Literatura: |
1. M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Difin, Warszawa 20142. 2. J.Dyczkowska, Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa 2014 3. M.Christopher, H.Peck, Logistyka marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 20054. 4. G.Armstrong, Ph.Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 20155. 5. M.Christopher, H.Peck, Marketing Logistics, Routledge, 2012. 6. G. Armstrong , P. Kotler, Principles of marketing, Pearson, Harlow 2014. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 2LMAR _WG1 student w zaawansowanym stopniu posiada wiedzę o kluczowych zagadnieniach i teoriach z zakresu marketingu w logistyce (KP6_WG1) 2LMAR _WG2 student posiada pogłębioną wiedzę o wybranych procesach zmian w strukturach marketingowych działań przedsiębiorstwa oraz ich elementach , o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian w ujęciu międzynarodowym i historycznym (KP6_WG7) Umiejętności 2LMAR _UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z marketingu, analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk rynkowych (KP6_UW1) 2LMAR _UW2 student potrafi właściwie dobierać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk marketingowych z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi statystycznych (KP6_UW2) 2LMAR _UW3 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych problemów, krytycznej analizy przyczyn i przebiegu konkretnych procesów oraz zjawisk rynkowych w otoczeniu marketingowym (KP6_UW3) 2LMAR _UO1 planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową w tym przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu zagadnień marketingowych (KP6_UO1) Kompetencje 2LMAR _KK1 student posiada kompetencje krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści ze względu na dynamikę procesów rynkowych zachodzących w otoczeniu marketingowym przedsiębiorstwa (KP6_KK1) 2LMAR _KK2 student posiada kompetencje uznawania znaczenia wiedzy z zakresu marketingu w rozwiązywaniu konkretnych problemów poznawczych, w tym zasięgania opinii ekspertów poprzez korzystanie ze specjalistycznych ekspertyz i raportów o zasięgu krajowym i międzynarodowym (KP6_KK2) 2LMAR _KK3 student posiada kompetencje rozwiązywania konkretnych problemów poznawczych i praktycznych w oparciu o krytyczną ocenę posiadanej wiedzy, zgromadzonych informacji (KP6_KK3) KP6_KO2 student posiada kompetencje myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, wykazując postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej (KP6_KO2) |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁAD metody - prezentacja multimedialna z pytaniami angażującymi studentów do udziały w dyskusji kryteria oceny - egzamin w formie testu , zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia ĆWICZENIA metody - ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, studium przypadku, praca w grupach kryteria oceny - podstawa uzyskania oceny jest suma punktów uzyskanych ze wszystkich zrealizowanych zadań, zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.