Strategia rozwoju przedsiębiorstw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES1-2XSRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Strategia rozwoju przedsiębiorstw |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać podstawową wiedza w zakresie zarządzania i marketingu |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii. Poznają wybrane metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.) Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - studiowanie literatury - 3 godz. - udział w konsultacjach - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 4 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015. M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 |
Efekty uczenia się: |
XSRP_W01 Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania strategicznego, z uwzględnieniem uwarunkowań demograficznych, geograficznych, przestrzennych i finansowych (KP6_WG6) XSRP_W02 zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstw, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach przeobrażeń strategicznych (KP6_WG7) XSRP_U01Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu strategii organizacji do stosowania wybranych narzędzi analizy strategicznej (KP6_UU2 ) Efekty weryfikowane za pomocą udziału w dyskusji podczas wykładów i zaliczenia pisemnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Citkowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Citkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii. Poznają podstawowe metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.) Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - studiowanie literatury - 3 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. - przygotowanie do egzaminu - 5 godz. - egzamin - 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 18; punkty ECTS 0,72 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Citkowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Citkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii. Poznają wybrane metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.) Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - studiowanie literatury - 3 godz. - udział w konsultacjach - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. . ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 1. Gregory G. Dess, Gerry McNamara, Alan B. Eisner, Strategic management : text & cases; New York, NY : McGraw-Hill Education, 2016 2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015. 3. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 4. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001 red. H.Ferenc 5. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 6. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.