Finansowanie innowacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES1-3PFIN |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Finansowanie innowacji |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot obejmuje analizę i omówienie aspektów dotyczących innowacji, w szczególności finansowania innowacji. |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć z przedmiotu Finansowanie innowacji jest przedstawienie studentom aspektu funkcjonowania i znaczenia innowacji i innowacyjności w odniesieniu do panującej sytuacji społeczno-gospodarczej, jak również skierowanie uwagi na znalezienie form finansowania innowacji, które stanowią podstawę obecnego rozwoju gospodarczego. Finansowanie jest kwestią warunkującą potencjał innowacyjny gospodarek, jak i funkcjonujących podmiotów gospodarczych, co determinuje ich pozycję konkurencyjną. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki, Forma studiów: stacjonarne, Rodzaj przedmiotu: : Grupa zajęć_5,2 PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina - nauki społeczne, dyscyplina - ekonomia i finanse Rok studiów/semestr:II rok, III semestr, Wymagania wstępne brak LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: WYKŁAD 15 H, ćwiczenia 15 h METODY DYDAKTYCZNE: wykład z użyciem prezentacji powerpoint, ćwiczenia case studies, dyskusja Punkty ECTS 5 pkt. Bilans pracy nakładu studenta: Wykłady: 15 godzin ćwiczenia 15 godzin przygotowanie do ćwiczeń 8, przygotowanie do zaliczenia 8 studia literaturowe: 10 godzin, udział w konsultacjach: 10 godzin przygotowanie do egzaminu 15 egzamin 2 ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 83 Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami: 1. Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (ECTS: ) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Janasz W., Innowacje w zrównoważonym rozwoju organizacji, Difin, Warszawa 2011. 2. Duraj J., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa 2010. 3. Jasiński A., Innowacje małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, Wyd. Promocja XXI, Warszawa, 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Fagerberg J., Mowery D. C., Nelson R. R., The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, New York 2005. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2PIPI_W01 student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu kluczowe zagadnienia, teorie z zakresu innowacji i polityki innowacyjnej KP6_WG1 UMIEJĘTNOŚCI 2PIPI_U01 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu innowacji i polityki innowacyjnej, potrafi interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk polityki innowacyjnej w tym w ujęciu historycznym, demograficznym i geograficznym KP6_UW1 2PIPI__U02 student potrafi prawidłowo dobierać dane do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk zachodzących w obszarze dotyczącym innowacji oraz polityki innowacyjnej KP6_UW2 KOMPETENCJE 2PIPI__K01 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści ze względu na rozwój innowacji i techniki oraz polityki innowacyjnej KP6_KK1 2PIPI__K02 student jest gotów do uznawania znaczenie wiedzy z zakresu innowacji i polityki innowacyjnej w rozwiązywaniu konkretnych problemów poznawczych, w tym zasięgania opinii ekspertów poprzez korzystanie ze specjalistycznych ekspertyz KP6_KK2 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie wykładu w formie ustnej na podstawie przedstawionego materiału i wskazanej literatury, po uzyskaniu zaliczenia ćwiczeń zaliczenie ćwiczeń na podstawie pracy zespołowej polegającej na przygotowaniu wystąpienia na wskazany temat oraz udziale w dyskusji. praca zespołowa max. 20 pkt aktywność 12 pkt. Do zaliczenia należy zdobyć min 17 pkt. Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.) Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji, to prawidłowa interpretacja poszczególnych metod finansowania innowacji przedstawiona w formie pracy zespołowej oraz dyskusji. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wierzbicka | |
Prowadzący grup: | Joanna Prystrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć z przedmiotu Finansowanie innowacji jest przedstawienie studentom aspektu funkcjonowania i znaczenia innowacji i innowacyjności w odniesieniu do panującej sytuacji społeczno-gospodarczej, jak również skierowanie uwagi na znalezienie form finansowania innowacji, które stanowią podstawę obecnego rozwoju gospodarczego. Finansowanie jest kwestią warunkującą potencjał innowacyjny gospodarek, jak i funkcjonujących podmiotów gospodarczych, co determinuje ich pozycję konkurencyjną. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki, Forma studiów: stacjonarne, Rodzaj przedmiotu: : Grupa zajęć_5,2 PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina - nauki społeczne, dyscyplina - ekonomia i finanse Rok studiów/semestr:II rok, III semestr, Wymagania wstępne brak LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: WYKŁAD 15 H, ćwiczenia 15 h METODY DYDAKTYCZNE: wykład z użyciem prezentacji powerpoint, ćwiczenia case studies, dyskusja Punkty ECTS 5 pkt. Bilans pracy nakładu studenta: Wykłady: 15 godzin ćwiczenia 15 godzin przygotowanie do ćwiczeń 8, przygotowanie do zaliczenia 8? |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Janasz W., Innowacje w zrównoważonym rozwoju organizacji, Difin, Warszawa 2011. 2. Duraj J., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa 2010. 3. Jasiński A., Innowacje małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, Wyd. Promocja XXI, Warszawa, 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Fagerberg J., Mowery D. C., Nelson R. R., The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, New York 2005. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.