Strategia rozwoju przedsiębiorstw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES1-3XSRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Strategia rozwoju przedsiębiorstw |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresu mikroekonomii i makroekonomii oraz z podstw marketingu. |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii. Poznają podstawowe metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, zarządzanie Rok studiów: 3 semestr: 6 (I St.) Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - studiowanie literatury - 3 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. - przygotowanie do egzaminu - 5 godz. - egzamin - 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 18; punkty ECTS 0,72 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa, 2001. Romanowska M., Planowanie strategiczne, PWE Warszawa 2003. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007 Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 |
Efekty uczenia się: |
3XSRP_W01 Ma wiedzę o zasadach tworzenia strategii organizacji KP6_WG3 3XSRP_W02 Ma wiedzę o czynnikach wpływających na kształt strategii organizacji i sposobach dostosowywania strategii do uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych KP6_WG4 3XSRP_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu strategii organizacji do stosowania wybranych narzędzi analizy strategicznej KP6_UU2 Efekty W01 i W02 weryfikowane za pomocą egzaminu pisemnego Efekt U01 weryfikowany za pomocą studium przypadku ze strategii rozwoju analizy |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne w formie zdalnej, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.