Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie innowacji - przedmiot oferowany w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 330-ES2-2PSIN#E
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie innowacji - przedmiot oferowany w języku angielskim
Jednostka: Wydział Ekonomii i Finansów
Grupy: Erasmus semestr zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu istoty innowacji i zarządzania innowacjami realizowanych w organizacjach oraz z zakresu potrzeby wprowadzania zmian i proinnowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. W ramach zajęć omówione zostaną najważniejsze uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące formułowania strategii innowacji w firmie jak również elementy zarządzania projektem innowacyjnym.


Skrócony opis:

Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej ekonomiki innowacji i transferu a także aktywnego zarządzania innowacjami w obecnych warunkach gospodarczych. W czasie wykładu omówione zostaną także główne założenia wybranych strategii innowacji a także sposoby zarządzania kreowaniem i wdrażaniem wiedzy w najbardziej innowacyjnych firmach świata.

Pełny opis:

Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. W ramach przedmiotu omówione zostanie znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, cechy procesów innowacyjnych, pojęcia z zakresu istoty firmy innowacyjnej oraz strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Przeanalizowany zostanie proces rozwoju innowacji w przedsiębiorstwie i nowych technologii, jak również znaczenie kreatywności w organizacji.

punkty ECTS: 3

bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach - 30 h

- przygotowanie do wykładów - 10

- przygotowanie do egzaminu - 28

- egzamin - 2 h

- konsultacje - 5 h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (2,2 ECTS)

• udział w wykładach

• obecność na egzaminie

• udział w konsultacjach

- o charakterze praktycznym: (0,8 ECTS)

• wykład

• konsultacje

Literatura:

Literatura podstawowa:

Zarządzanie innowacjami Ryszard Knosala, Anna Boratyńska-Sala, Magdalena Jurczyk-Bunkowska, Aleksander Moczała, PWE, Warszawa 2014.

K. Kozioł-Nadolna, MODELE ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI

W XXI WIEKU, http://janek.uek.krakow.pl/~kzzo/4.1.pdf

A.H. Jasiński, Innowacje i transfer techniki w gospodarce polaskiej, Wyd. UwB, Białystok 2000.

A.H. Jasińskim, R. Ciborowski, Ekonomika i zarządzanie innowacjami w warunkach zrównoważonego rozwoju, Wyd. UwB, Białystok 2012.

P. Lowe, Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, „Śląsk”, Katowice 1999.

Literatura uzupełniająca:

Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, M.Brzeziński (red.), Difin, Warszawa 2001, r.1, 4

Zarządzanie innowacjami. Wpływ innowacji na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, M.Dworczyk, R.Szlasa (red.),

Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001, r.2

M.Kondratiuk-Nierodzińska, Współczesne procesy innowacyjne w wysoko rozwiniętej gospodarce rynkowej, Optimum. Studia Ekonomiczne, 2000, Nr 3(7), str.29-48

A.Sosnowska, K.Poznańska, S.Łobejko, J.Brdulak, K.Chinowska, Systemy wspierania innowacji i transferu technologii w krajach UE i w Polsce. Poradnik przedsiębiorcy, PARP, Warszawa 2003, r. 2

System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce – siły motoryczne i bariery, K.B.Matusiak, J.Guliński (red.), PARP, Warszawa 2010, r. 1, 3 i 4.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, case-studies

Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest zdanie egzaminu (przygotowanego w formie testu).

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Prystrom
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej ekonomiki innowacji i transferu a także aktywnego zarządzania innowacjami w obecnych warunkach gospodarczych. W czasie wykładu omówione zostaną także główne założenia wybranych strategii innowacji a także sposoby zarządzania kreowaniem i wdrażaniem wiedzy w najbardziej innowacyjnych firmach świata.

Pełny opis:

Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. W ramach przedmiotu omówione zostanie znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, cechy procesów innowacyjnych, pojęcia z zakresu istoty firmy innowacyjnej oraz strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Przeanalizowany zostanie proces rozwoju innowacji w przedsiębiorstwie i nowych technologii, jak również znaczenie kreatywności w organizacji.

punkty ECTS: 3

bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach - 30 h

- przygotowanie do wykładów - 10

- przygotowanie do egzaminu - 28

- egzamin - 2 h

- konsultacje - 5 h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (2,2 ECTS)

• udział w wykładach

• udział w konsultacjach

- o charakterze praktycznym: (0,8 ECTS)

• wykład

• konsultacje

Literatura:

1. Paul Trott, Innovation management and new product development, 2017.

2. Mario Davide Parrilli, Rune Dahl Fitjar, and Andrés Rodríguez-Pose, Innovation drivers and regional innovation strategies, 2016.

3. Jan Fagerberg, David C. Mowery and Richard R. Nelson, The Oxford handbook of innovation, 2006.

4. Robert Romanowski and Bartłomiej Pierański, Innovation management: educational aspects, 2016.

5. Internet, for example: https://www.janfagerberg.org/

6. European Innovation Scoreboard/Innovation Union Scoreboard

7. Global Competitiveness Report of World Economic Forum (GCI WEF)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)