Strategie innowacji - przedmiot oferowany w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES2-2PSIN#E |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie innowacji - przedmiot oferowany w języku angielskim |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Erasmus semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu istoty innowacji i zarządzania innowacjami realizowanych w organizacjach oraz z zakresu potrzeby wprowadzania zmian i proinnowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. W ramach zajęć omówione zostaną najważniejsze uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące formułowania strategii innowacji w firmie jak również elementy zarządzania projektem innowacyjnym. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej ekonomiki innowacji i transferu a także aktywnego zarządzania innowacjami w obecnych warunkach gospodarczych. W czasie wykładu omówione zostaną także główne założenia wybranych strategii innowacji a także sposoby zarządzania kreowaniem i wdrażaniem wiedzy w najbardziej innowacyjnych firmach świata. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. W ramach przedmiotu omówione zostanie znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, cechy procesów innowacyjnych, pojęcia z zakresu istoty firmy innowacyjnej oraz strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Przeanalizowany zostanie proces rozwoju innowacji w przedsiębiorstwie i nowych technologii, jak również znaczenie kreatywności w organizacji. punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach - 30 h - przygotowanie do wykładów - 10 - przygotowanie do egzaminu - 28 - egzamin - 2 h - konsultacje - 5 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (2,2 ECTS) • udział w wykładach • obecność na egzaminie • udział w konsultacjach - o charakterze praktycznym: (0,8 ECTS) • wykład • konsultacje |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zarządzanie innowacjami Ryszard Knosala, Anna Boratyńska-Sala, Magdalena Jurczyk-Bunkowska, Aleksander Moczała, PWE, Warszawa 2014. K. Kozioł-Nadolna, MODELE ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI W XXI WIEKU, http://janek.uek.krakow.pl/~kzzo/4.1.pdf A.H. Jasiński, Innowacje i transfer techniki w gospodarce polaskiej, Wyd. UwB, Białystok 2000. A.H. Jasińskim, R. Ciborowski, Ekonomika i zarządzanie innowacjami w warunkach zrównoważonego rozwoju, Wyd. UwB, Białystok 2012. P. Lowe, Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, „Śląsk”, Katowice 1999. Literatura uzupełniająca: Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, M.Brzeziński (red.), Difin, Warszawa 2001, r.1, 4 Zarządzanie innowacjami. Wpływ innowacji na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, M.Dworczyk, R.Szlasa (red.), Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001, r.2 M.Kondratiuk-Nierodzińska, Współczesne procesy innowacyjne w wysoko rozwiniętej gospodarce rynkowej, Optimum. Studia Ekonomiczne, 2000, Nr 3(7), str.29-48 A.Sosnowska, K.Poznańska, S.Łobejko, J.Brdulak, K.Chinowska, Systemy wspierania innowacji i transferu technologii w krajach UE i w Polsce. Poradnik przedsiębiorcy, PARP, Warszawa 2003, r. 2 System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce – siły motoryczne i bariery, K.B.Matusiak, J.Guliński (red.), PARP, Warszawa 2010, r. 1, 3 i 4. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, case-studies Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest zdanie egzaminu (przygotowanego w formie testu). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Prystrom | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej ekonomiki innowacji i transferu a także aktywnego zarządzania innowacjami w obecnych warunkach gospodarczych. W czasie wykładu omówione zostaną także główne założenia wybranych strategii innowacji a także sposoby zarządzania kreowaniem i wdrażaniem wiedzy w najbardziej innowacyjnych firmach świata. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. W ramach przedmiotu omówione zostanie znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, cechy procesów innowacyjnych, pojęcia z zakresu istoty firmy innowacyjnej oraz strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Przeanalizowany zostanie proces rozwoju innowacji w przedsiębiorstwie i nowych technologii, jak również znaczenie kreatywności w organizacji. punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach - 30 h - przygotowanie do wykładów - 10 - przygotowanie do egzaminu - 28 - egzamin - 2 h - konsultacje - 5 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (2,2 ECTS) • udział w wykładach • udział w konsultacjach - o charakterze praktycznym: (0,8 ECTS) • wykład • konsultacje |
|
Literatura: |
1. Paul Trott, Innovation management and new product development, 2017. 2. Mario Davide Parrilli, Rune Dahl Fitjar, and Andrés Rodríguez-Pose, Innovation drivers and regional innovation strategies, 2016. 3. Jan Fagerberg, David C. Mowery and Richard R. Nelson, The Oxford handbook of innovation, 2006. 4. Robert Romanowski and Bartłomiej Pierański, Innovation management: educational aspects, 2016. 5. Internet, for example: https://www.janfagerberg.org/ 6. European Innovation Scoreboard/Innovation Union Scoreboard 7. Global Competitiveness Report of World Economic Forum (GCI WEF) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.