Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES2-2XMMI |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć związana jest z zagadnieniem działalności marketingowej przedsiębiorstw na rynkach międzynardowych. Student zdobywa w szczególności wiedzę dotyczącą uwarunkowań międzynarodowego otoczenia marketingowego, sposób wejścia na rynki zagranie i elementów marketingu w ujęciu międzynarodowym. Ponadto studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny Moduł: M_3 Rok studiów /semestr: Studia drugiego stopnia, rok II, semestr 3 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 15 h, ćwiczenia- 15 h, Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań, ćwiczenia - prezentacje w zespołach, dyskusja, analiza tekstu Punkty ECTS 4 (100 punktów) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach - 15 godz. Przygotowanie się do wykładu - 15 godz. Podejście i i przygotowanie się do egzaminu - 10 godz., w tym 2 godz na egzamin Ćwiczenia - 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 38 godz. Konsultacje - 8 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 40 godz. ECTS 1,6 ; o charakterze praktycznym: 50, ECTS – 2,4. |
Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 3. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 4. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 5. R.M.Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 2XMMI_WG1 ma pogłębioną wiedzę z dziedziny nauk ekonomicznych oraz zna rozszerzony zakres współczesnej terminologii nauk ekonomicznych (KP7_WG1) 2XMMI_WK1 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społeczno-ekonomicznych oraz o występujących między nimi prawidłowościach, a także ma pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społeczno-ekonomicznych (KP7_WK1) Umiejętności 2XMMI_UW1 potrafi, w oparciu o dyscyplinę naukową ekonomia, prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska oraz procesy ekonomiczne i wzajemne relacje między (KP7_UW1) 2XMMI_UU1 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych i dziedzin komplementarnych do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KP7_UU1) Kompetencje 2XMMI_KK2 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy (KP7_KK2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład Metody: prezentacja multimedialna z elementami dyskusji Kryteria oceniania: egzamin w formie testu, zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia Ćwiczenia metody: projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusja Kryteria oceniania: zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze aktywności na zajęciach obejmujących projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusje |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.