Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Przedsiębiorstwo na rynku globalnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 330-MS1-3PRG Kod Erasmus / ISCED: 14.301 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorstwo na rynku globalnym
Jednostka: Wydział Ekonomii i Finansów
Grupy: 3L stac. I st. studia międzynarodowych stosunków gospodarczych - przedmioty specjalizacyjne
Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze 3 rok 1 st. Stacjonarne sem letni
Punkty ECTS i inne: 6.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne specjalnościowe
specjalnościowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedsiębiorstwo na rynku globalnym jest przekazanie studentom w awansowanym stopniu wiedzy związanej z realizacją strategii globalnych, ich rodzajami i tworzeniem w warunkach konkurencyjności globalnej. Ponadto studenci nabywają wiedzę dotyczącą kształtowania kontaktów biznesowych przedsiębiorstwa globalnego z interesariuszami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Studenci nabywają umiejętności oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa globalnego pryzmat czynników ją determinujących. Studenci rozumieją także potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy. Moduł IV. Do wyboru

Rok studiów /semestr: 3 rok/semestr IV

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 30 godzin, konserwatorium 15 godzin

Metody dydaktyczne:

- podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zajęć

- ćwiczeniowe: wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, analiza tekstu, praca w grupach,

Liczba punktów ECTS: 6

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 30

Udział w konserwatorium - 15

Przygotowanie do konserwatorium - 27

Studiowanie literatury - 40

Przygotowanie do zaliczenia - 30

Udział w konsultacjach - 8

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 150

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 53h; 2,12 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 49 h; 1,96 ECTS

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Dunning J. H., Mucchielli J-L, .Multinational firms : the global-local dilemma, London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2002.

Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacja na rynku globalnym. Teoria i praktyka, CH Beck, Warszawa 2011.

Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Patrzałek W., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

Balcerzak A. P., Enterprise during global market instability, Copernicus University. Faculty of Economic Sciences and Management, Polish Economic Society. Branch, Toruń 2012.

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 263-264.

Swan. E. J., Building the global market : a 4000 year history of derivatives, Hague [etc.] : Kluwer Law International, 2000.

Efekty uczenia się:

3PRG_W01 zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zależności między uczestnikami stosunków międzynarodowych, w szczególności w sferze obrotu towarowego i przepływu czynników produkcji (gospodarki krajowe, organizacje, korporacje), KP6_WG2

3PRG_U_01 potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę teoretyczną do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz zadań, oceny konkretnych procesów i zjawisk gospodarczych dokonujących się na rynku światowym w oparciu o krytyczną analizę i syntezę tych informacji, stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, KP6_UW2

3PRG_U02 potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania złożonych problemów ujawniających się w pracy zawodowej, proponując odpowiednie ich rozwiązania, KP6_UO2

3PRG_K01 jest gotów przy wykorzystaniu posiadanej wiedzy teoretycznej do dbania o tradycje i dorobek zawodu, w tym inspirowania innych do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, respektowania norm i zasad. KP6_KR2

Metody i kryteria oceniania:

Wykład - zaliczenie pisemne w formie testu. Zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia. Do egzaminu dopuszczeni są studenci posiadający zaliczenie konserwatorium.

Ćwiczenia - ocenę końcową stanowi suma punktów uzyskana z aktywności (prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, analiza tekstu, praca w grupach) na zajęciach. Zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia.

Do zaliczenia ćwiczeń dopuszczeni są studenci wykazujący nie więcej niż 1 nieobecności/ udział w min 13 h zajęć. Większa liczba nieobecności wymaga odpracowania na konsultacjach.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Śleszyńska-Świderska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne specjalnościowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedsiębiorstwo na rynku globalnym jest przekazanie studentom w zaawansowanym stopniu wiedzy związanej z realizacją strategii globalnych, ich rodzajami i tworzeniem w warunkach konkurencyjności globalnej. Ponadto studenci nabywają wiedzę dotyczącą kształtowania kontaktów biznesowych przedsiębiorstwa globalnego z interesariuszami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Studenci nabywają umiejętności oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa globalnego pryzmat czynników ją determinujących. Studenci rozumieją także potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy. Moduł IV. Do wyboru

Rok studiów /semestr: 3 rok/semestr IV

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 30 godzin, konserwatorium 15 godzin

Metody dydaktyczne:

- podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zajęć

- ćwiczeniowe: wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, analiza tekstu, praca w grupach,

Liczba punktów ECTS: 6

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 30

Udział w konserwatorium - 15

Przygotowanie do konserwatorium - 27

Studiowanie literatury - 40

Przygotowanie do zaliczenia - 30

Udział w konsultacjach - 8

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 150

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 53h; 2,12 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 49 h; 1,96 ECTS

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Dunning J. H., Mucchielli J-L, .Multinational firms : the global-local dilemma, London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2002.

Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacja na rynku globalnym. Teoria i praktyka, CH Beck, Warszawa 2011.

Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Patrzałek W., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

Balcerzak A. P., Enterprise during global market instability, Copernicus University. Faculty of Economic Sciences and Management, Polish Economic Society. Branch, Toruń 2012.

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 263-264.

Swan. E. J., Building the global market : a 4000 year history of derivatives, Hague [etc.] : Kluwer Law International, 2000.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne specjalnościowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedsiębiorstwo na rynku globalnym jest przekazanie studentom w zaawansowanym stopniu wiedzy związanej z realizacją strategii globalnych, ich rodzajami i tworzeniem w warunkach konkurencyjności globalnej. Ponadto studenci nabywają wiedzę dotyczącą kształtowania kontaktów biznesowych przedsiębiorstwa globalnego z interesariuszami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Studenci nabywają umiejętności oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa globalnego pryzmat czynników ją determinujących. Studenci rozumieją także potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy. Moduł IV. Do wyboru

Rok studiów /semestr: 3 rok/semestr IV

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 30 godzin, konserwatorium 15 godzin

Metody dydaktyczne:

- podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zajęć

- ćwiczeniowe: wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: prezentacja przygotowanych wcześniej treści, dyskusja, analiza tekstu, praca w grupach,

Liczba punktów ECTS: 6

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 30

Udział w konserwatorium - 15

Przygotowanie do konserwatorium - 27

Studiowanie literatury - 40

Przygotowanie do zaliczenia - 30

Udział w konsultacjach - 8

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 150

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 53h; 2,12 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 49 h; 1,96 ECTS

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Dunning J. H., Mucchielli J-L, .Multinational firms : the global-local dilemma, London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2002.

Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacja na rynku globalnym. Teoria i praktyka, CH Beck, Warszawa 2011.

Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Patrzałek W., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

Balcerzak A. P., Enterprise during global market instability, Copernicus University. Faculty of Economic Sciences and Management, Polish Economic Society. Branch, Toruń 2012.

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 263-264.

Swan. E. J., Building the global market : a 4000 year history of derivatives, Hague [etc.] : Kluwer Law International, 2000.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.