PNJA - pisanie akademickie 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AG1-2PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - pisanie akademickie 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z niemieckim 2 rok sem. zimowy 1 stopień Filologia angielska z niemieckim 2 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | zaliczenie PNJA 1 Kurs ma na celu dalsze doskonalenie umiejętności pisania eseju akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności krytycznego myślenia, czytania oraz wykorzystania źródeł zewnętrznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów Kurs ma na celu dalsze doskonalenie umiejętności pisania eseju akademickiego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności krytycznego myślenia, czytania oraz wykorzystania źródeł zewnętrznych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (GZ_2) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów /semestr: rok I, I i II semestr 60 godz., laboratorium Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach -60 godz. - udział w konsultacjach - 25 godz. - dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 15 godz. - przygotowanie do zajęć - 20 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 30 godz. Razem - 150 godz. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 85 godz. (3.5 ECTS) - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : 65 godz. (2.5 ECTS) |
Literatura: |
Literatura: Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Jordan, R. R., Academic Writing Course., 2003. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Wybrane materiały przygotowane przez prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG9 student zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_WG10 student zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_WK1 student zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją w różnorodnych tekstach i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UW3 student potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UW4 student potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UK4 student potrafi: brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (analiza/interpretacja tekstu, esej, debata) KP6_UO1 student potrafi: planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole (zarys eseju) KP6_UU1 student potrafi: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KP6_KK1 student potrafi: krytycznej oceny posiadanej wiedzy czytanie koleżeńskie wraz z ewaluacją) KA_KK2 student potrafi: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KO3 student jest gotów do: świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KP6_KO4 student jest gotów do: tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Aktywny udział w zajęciach (obecność jak w regulaminie studiów) • Ocena prac pisemnych na zadany temat przygotowywanych w ramach pracy własnej studenta, • Przygotowywania zadań́ domowych, • Prace pisanie w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Aleksandra Łukaszyk-Spryszak | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Aleksandra Łukaszyk-Spryszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego. Dodatkowo studenci będą ćwiczyć takie formy jak artykuł prasowy, recenzja i list formalny oraz różne formy esejów. |
|
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Jordan, R. R., Academic Writing Course., 2003. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Wybrane materiały przygotowane przez prowadzącego. |
|
Uwagi: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest 1 nieobecnośc nieusprawiedliwiona w semestrze) • Ocena prac pisemnych na zadany temat przygotowywanych w ramach pracy własnej studenta. • Ocena prac pisanych przez studentów w ramach testów "in-class writing" • Przygotowywania zadań́ domowych. Skala ocen: 93–100% - 5 85–92% - 4,5 77–84% - 4 69–76% - 3,5 60–68% - 3 poniżej - 2 Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach, ocenach cząstkowych i pracach projektowych i domowych przygotowanych przez studentów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze. Nieobecności usprawiedliwione (np. zwolnienie lekarskie) winno być udostępnione do wglądu najpóźniej tydzień po zakończonej nieobecności. W przypadku dłuższej bądź przedłużającej się nieobecności (więcej niż dwa opuszczone zajęcia) student ma obowiązek w tym czasie skontaktować się z osobą prowadzącą zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego. Dodatkowo studenci będą ćwiczyć takie formy jak artykuł prasowy, recenzja i list formalny oraz różne formy esejów. |
|
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Jordan, R. R., Academic Writing Course., 2003. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Wybrane materiały przygotowane przez prowadzącego. |
|
Uwagi: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest 1 nieobecnośc nieusprawiedliwiona w semestrze) • Ocena prac pisemnych na zadany temat przygotowywanych w ramach pracy własnej studenta. • Ocena prac pisanych przez studentów w ramach testów "in-class writing" • Przygotowywania zadań́ domowych. Skala ocen: 93–100% - 5 85–92% - 4,5 77–84% - 4 69–76% - 3,5 60–68% - 3 poniżej - 2 Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach, ocenach cząstkowych i pracach projektowych i domowych przygotowanych przez studentów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze. Nieobecności usprawiedliwione (np. zwolnienie lekarskie) winno być udostępnione do wglądu najpóźniej tydzień po zakończonej nieobecności. W przypadku dłuższej bądź przedłużającej się nieobecności (więcej niż dwa opuszczone zajęcia) student ma obowiązek w tym czasie skontaktować się z osobą prowadzącą zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego. Dodatkowo studenci będą ćwiczyć takie formy jak artykuł prasowy, recenzja i list formalny oraz różne formy esejów. |
|
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Jordan, R. R., Academic Writing Course., 2003. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Wybrane materiały przygotowane przez prowadzącego. |
|
Uwagi: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest 1 nieobecnośc nieusprawiedliwiona w semestrze) • Ocena prac pisemnych na zadany temat przygotowywanych w ramach pracy własnej studenta. • Ocena prac pisanych przez studentów w ramach testów "in-class writing" • Przygotowywania zadań́ domowych. Skala ocen: 93–100% - 5 85–92% - 4,5 77–84% - 4 69–76% - 3,5 60–68% - 3 poniżej - 2 Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach, ocenach cząstkowych i pracach projektowych i domowych przygotowanych przez studentów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze. Nieobecności usprawiedliwione (np. zwolnienie lekarskie) winno być udostępnione do wglądu najpóźniej tydzień po zakończonej nieobecności. W przypadku dłuższej bądź przedłużającej się nieobecności (więcej niż dwa opuszczone zajęcia) student ma obowiązek w tym czasie skontaktować się z osobą prowadzącą zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.