Komunikacja oficjalna i handlowa w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AG1-3LENs |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja oficjalna i handlowa w języku angielskim |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Kurs przeznaczony jest dla studentów III roku, którzy powinni mieć zaliczone przedmioty PNJA z czwartego semestru. Komunikacja oficjalna i handlowa w języku angielskim wymaga od studentów zaawansowanej znajomości języka o charakterze ogólnym, który można ukierunkować w stronę języka specjalistycznego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie. Studenci prowadzą dziennik, w którym co tydzień umieszczają streszczenie artykułu z prasy anglojęzycznej na tematy związane z dyplomacją, polityką i gospodarką. Przygotowują również prezentacje nt. ustrojów poszczególnych państw oraz na temat przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym. Studenci biorą również udział w zaaranżowanych negocjacjach i debatach. Dodatkowo ćwiczą pisanie email i listów oficjalnych i handlowych. |
Literatura: |
D. Cotton, D. Falvey, S. Kent, Market Leader, Pearson - Intermediate, 3rd edition - Upper-Intermediate, 3rd edition - Advanced, 3rd edition M et al, O'Kafee, Business Partner, B1 and C1, Pearson, 2018 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: - orientuje się w systemach politicznych wybranych państw i potrafi o tym opowiadać w języku angielskim - potrafi brać udział w negocjacjach i debatach - potrafi napisać półformalny email i list |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się oceny z poszczególnych zadań, jakie studenci wykonali podczas semestru za: 1) prezentację w programie Power Point 2) przedstawienie (wyrywkowe) tez przeczytanego w danym tygodniu artykułu, 3) emaile i listy 4) aktywny udział w dyskusjach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie. Studenci prowadzą dziennik, w którym co tydzień umieszczają streszczenie artykułu z prasy anglojęzycznej na tematy związane z dyplomacją, polityką i gospodarką. Przygotowują również prezentacje nt. ustrojów poszczególnych państw oraz na temat przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym. Studenci biorą również udział w zaaranżowanych negocjacjach i debatach. Dodatkowo ćwiczą pisanie email i listów oficjalnych i handlowych. |
|
Literatura: |
D. Cotton, D. Falvey, S. Kent, Market Leader, Pearson - Intermediate, 3rd edition - Upper-Intermediate, 3rd edition - Advanced, 3rd edition M et al, O'Kafee, Business Partner, B1 and C1, Pearson, 2018 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie. Studenci prowadzą dziennik, w którym co tydzień umieszczają streszczenie artykułu z prasy anglojęzycznej na tematy związane z dyplomacją, polityką i gospodarką. Przygotowują również prezentacje nt. ustrojów poszczególnych państw oraz na temat przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym. Studenci biorą również udział w zaaranżowanych negocjacjach i debatach. Dodatkowo ćwiczą pisanie email i listów oficjalnych i handlowych. |
|
Literatura: |
D. Cotton, D. Falvey, S. Kent, Market Leader, Pearson - Intermediate, 3rd edition - Upper-Intermediate, 3rd edition - Advanced, 3rd edition M et al, O'Kafee, Business Partner, B1 and C1, Pearson, 2018 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.