PNJA - umiejętności łączone 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AG1-3PJS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - umiejętności łączone 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk.z językiem niemieckim - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia angielska z niemieckim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | EK - wiedza 1. Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z przedmiotów objętych kursem. K_W13 K_W04 K_W02 EK - umiejętności 1. Student potrafi samodzielnie i biegle posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Języka (ESOKJ), stosując różnorodne struktury leksykalne, różniące się gramatycznie i fonetycznie poprawne. K_U08 K_U09 2. Student rozumie większość języka mówionego w różnych dziedzinach życia. W zasadzie rozumie każdego rozmówcę, choć może prosić o potwierdzenie wyjaśnienia szczegółów, zwłaszcza gdy rozmówca posługuje się niestandardowym akcentem lub nieznanym dialektem. K_U08 3. Student potrafi samodzielnie przygotowywać dłuższe wypowiedzi naukowe (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej). K_U02 K_U11 K_U13 4. Student potrafi korzystać z informacji zawartych w innych tekstach zgodnie z prawem autorskim i z zachowaniem wszelkich wymagań technicznych. K_U01 K_U03 K_U07 K_U10 EK - kompetencje 1. Wykształcił postawę systematycznej i dobrze zorganizowanej pracy w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. K_K01 K_K04 |
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. |
Efekty uczenia się: |
Oczekuje się, że ogólna znajomość języka angielskiego studentów zostanie udoskonalona poprzez ćwiczenia w zakresie tych obszarów języka angielskiego, które sprawiają studentom trudności. Oczekuje się także, że uczniowie będą umieli przedstawiać i odpierać argumenty w różnych kwestiach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Najwyższy wynik, jaki można uzyskać w jednym semestrze to 100 punktów (ocena końcowa 5). Skala ocen przedstawia się następująco: 96- 100 = 5, 90- 95 = 4,5, 80-89 = 4, 70-79 = 3,5, 50- 69 = 3 Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność. NIE MA EGZAMINU KOŃCOWEGO. Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty mogą być przyznawane na każdych zajęciach. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia. Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy. Oświadczenie o niepełnosprawności: Wszystkich studenci, którzy spełniają wymagania akademickie dotyczące uczestnictwa mogą brać udział w zajęciach. Każdy student z udokumentowaną niepełnosprawnością, który z powyższego względu potrzebuje dostosowania zajęć lub trybu oceniania powinien w tym celu skontaktować się z nauczycielem. Prosimy również o kontakt z dziekanem d/s studentów niepełnosprawncych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.