Gramatyka opisowa języka angielskiego - ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-1DGCC |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka opisowa języka angielskiego - ćwiczenia |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. letni 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat morfologii, składni i semantyki języka angielskiego oraz wskazanie na cechy wspólne oraz różniące systemy gramatyczne języka angielskiego i języka polskiego. |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu gramatyki opisowej języka angielskiego jest zapoznanie studentów z głównymi kierunkami w gramatyce opisowej języka angielskiego. Zasadniczą część kursu stanowi przegląd podstawowych cech współczesnego systemu gramatycznego języka angielskiego. Kurs ma również na celu zwrócić uwagę studentów na zjawiska gramatyczne występujące w podejmowanych lekturach i ułatwić właściwe ich rozumienie. |
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki. Studia stacjonarne. Przedmiot obowiązkowy (M_5). Nauki humanistyczne, językoznawstwo. I rok, semestr I i II. Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin: 60h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach. 4 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w ćwiczeniach: 60h - Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h - Konsultacje z nauczycielem: 10h - Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - 2,75 pkt. ECTS - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h - 2 pkt. ECTS |
Literatura: |
Bauer, L., English Word-Formation CUP 1983 Biber D., Conrad S., Leech G., Longman Student Grammar of Spoken and Written English, London: Longman, 2002 Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology Edinburgh University Press, 2002 Chalker, S., A Student’s English Grammar, Longman, 1992 Downing A., Locke Ph., English Grammar. A University Course London: Routledge, 2006 Hurford, J. R., Semantics 2nd ed. CUP, 2007 Huddleston, R., English Grammar - an Outline, Cambridge: Cambridge University Press, 1988 Huddleston, R., Pullum, G.K., The Cambridge Grammar of the English Language CUP 2002 Fromkin,V., Rodman, R., An Introduction to Language 5th ed. Harcourt Brace Jovanovich 1993 Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics 6th ed. Ohio State University Press 1994 Miller, L.,: An Introduction to English Syntax Quirk, R., Greenbaum, S., 1989, A University Grammar of English, Harlow: Longman. Quirk, R., Greenbaum, S., 1990, A Student’s Grammar of the English Language, Harlow: Longman. Swan, M., Practical English Usage, Oxford: Oxford University Press, 2005. Twardzisz, P., Patterns of English Word-Formation, Warszawa: Katedra Języków Specjalistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2010 Yule, G., The Study of Language, 2nd ed. CUP 1996 |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W03 K_W02 K_U01, K_U02 K_U01, K_U02 K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę. W trakcie kursu odbędą się 3 punktowane testy. Jedynie zdobycie powyżej 60% punktów ze wszystkich testów kwalifikuje do otrzymania zaliczenia. 60-69=3, 70-75=3+, 76-81=4, 82-87=4+, 88-100=5 Studenci, którzy otrzymają mniej niż 60% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału w trakcie egzaminacyjnej sesji poprawkowej semestru letniego. Aby go zaliczyć muszą uzyskać min. 60% punktów, jednak bez względu na ilość punktów jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna. Warunkiem otrzymania zaliczenie jest wygłoszenie krótkiego referatu (10-15 min). Otrzymanie zaliczenia warunkuje również obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze), regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz prace domowe. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pawłowska | |
Prowadzący grup: | Iwona Kossakowska, Alicja Lisowska, Katarzyna Pawłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat morfologii, składni i semantyki języka angielskiego oraz wskazanie na cechy wspólne oraz różniące systemy gramatyczne języka angielskiego i języka polskiego. |
|
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki. Studia stacjonarne. Przedmiot obowiązkowy (M_5). Nauki humanistyczne, językoznawstwo. I rok, semestr I i II. Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin: 60h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach. 4 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w ćwiczeniach: 60h - Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h - Konsultacje z nauczycielem: 10h - Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - 2,75 pkt. ECTS - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h - 2 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. L. Bauer: English Word-Formation, CUP 1983 2. A. Carstairs-McCarthy: An Introduction to English Morphology, Edinburgh University Press 2002 3. S. Chalker: A Student’s English Grammar, Longman 1992 4. J.R. Hurford: Semantics 2nd ed., CUP 2007 5. R. Huddleston, G.K. Pullum: The Cambridge Grammar of the English Language, CUP 2002 6. V. Fromkin, R. Rodman: An Introduction to Language 5th ed., Harcourt Brace Jovanovich 1993 7. Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics 6th ed., Ohio State University Press 1994 8. J. Miller: An Introduction to English Syntax, Edinburgh University Press 2008 9. B. Szymanek: Introduction to Morphological Analysis, PWN 1998 10. G. Yule: The Study of Language, 2nd ed. CUP 1996 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili, Daniel Karczewski | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili, Daniel Karczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat morfologii, składni i semantyki języka angielskiego oraz wskazanie na cechy wspólne oraz różniące systemy gramatyczne języka angielskiego i języka polskiego. |
|
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki. Studia stacjonarne. Przedmiot obowiązkowy (M_5). Nauki humanistyczne, językoznawstwo. I rok, semestr I i II. Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu. Liczba godzin: 60h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach. 4 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w ćwiczeniach: 60h - Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h - Konsultacje z nauczycielem: 10h - Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - 2,75 pkt. ECTS - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h - 2 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. L. Bauer: English Word-Formation, CUP 1983 2. A. Carstairs-McCarthy: An Introduction to English Morphology, Edinburgh University Press 2002 3. S. Chalker: A Student’s English Grammar, Longman 1992 4. J.R. Hurford: Semantics 2nd ed., CUP 2007 5. R. Huddleston, G.K. Pullum: The Cambridge Grammar of the English Language, CUP 2002 6. V. Fromkin, R. Rodman: An Introduction to Language 5th ed., Harcourt Brace Jovanovich 1993 7. Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics 6th ed., Ohio State University Press 1994 8. J. Miller: An Introduction to English Syntax, Edinburgh University Press 2008 9. B. Szymanek: Introduction to Morphological Analysis, PWN 1998 10. G. Yule: The Study of Language, 2nd ed. CUP 1996 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.