Style i strategie uczenia się języków obcych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-1SSL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Style i strategie uczenia się języków obcych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wspomaganie studentów w diagnozowaniu stylów i strategii indywidualnych w procesie uczenia sie języka obcego. Wskazanie studentom różnic i uwarunkowań mających wpływ na efektywność przyswajania języka obcego. Zapewnienie zajęć warsztatowych i umożliwienie studentom zintegrowania wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznego zastosowania jej w dalszej nauce języka obcego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Studenci potrafią: - rozpoznać indywidualne style i strategie uczenia się, - wdrażać nowe obszary działań strategicznych do dotychczas stosowanych, - oceniać skuteczność stosowanych przez siebie strategii uczenia się, - rozróżniać strategie zgodnie z typologią Oxford; |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zdiagnozowanie indywidualnych typów modalności studentów, profili dominacji, inteligencji wielorakich, zapoznanie ze strategiami efektywnego uczenia sie, wprowadzenie do neurodydaktyki. |
Literatura: |
Kaminska, P.M. 2014. Learning styles and second language education, Cambridge Scholars Pub. Michael, A. 2019. Student learning styles and language acquisition, Grin Publishing. Rosenberg, M. 2017. Spotlight on learning styles. Teacher strategies for learner success, Delta Publishing. Spitzer, M. 2012. Jak uczy się mózg. Wydawnictwo Naukowe PWN. Źylińska, M. 2013. Neurodydaktyka, czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wyspa Wydawnictwo i Ośrodek Innowacji Edukacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: 1. podstawowe różnice indywidualne, style i strategie uczenia się występujące pomiędzy uczniami 2. definicję zarówno dobrego ucznia języka obcego, jak i ucznia mającego problemy edukacyjne. KA6_WG2, KA6_WG5 Absolwent potrafi: 3. dobrać materiały dydaktyczne do pracy własnej z uwzględnieniem różnic indywidualnych wpływających na proces uczenia się przez niego języka obcego 4. wspomóc siebie jako ucznia języka obcego w celu bardziej efektywnej nauki wybranych przez siebie aspektów języka obcego, uwzględniając przy tym różnice indywidualne i style uczenia się 5. formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków 6. wybrać odpowiednie dla siebie strategie uczenia się wybranych aspektów języka obcego 7. właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji 8. zasugerować jakie techniki pracy są adekwatne dla uczniów reprezentujących różne style uczenia się 9. komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o uczeniu się i nauczaniu języków z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych 10. samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie. KA6_UW2, KA6_UW7, KA6_UK2, KA6_UU1 Absolwent jest gotów do: 11. współdziałania w grupie tak by wspomagać siebie i innych w przypadku napotkania podstawowych trudności edukacyjnych 12. krytycznej oceny posiadanej wiedzy 13. uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych 14. dyskutowania w grupie w celu wspomagania siebie i innych w rozwoju strategii uczenia się KA6_KK1, KA6_KK2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania: - obecność na zajęciach, 1 możliwa nieobecność, - prezentacja pt. "Pamięć i techniki mnemoniczne" + portfolio "Style i ja". |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Wyszyńska | |
Prowadzący grup: | Beata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Wyszyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Szuchalska, Beata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.