Język angielski w kulturze i sztuce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-3CGP |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski w kulturze i sztuce |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Najwyższy wynik, jaki można uzyskać to 100 punktów (ocena końcowa 5). Skala ocen przedstawia się następująco: 96- 100 = 5, 90- 95 = 4,5, 80-89 = 4, 70-79 = 3,5, 50- 69 = 3 Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność. NIE MA EGZAMINU KOŃCOWEGO. Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty mogą być przyznawane na każdych zajęciach. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia. Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi dotyczącymi sztuki i kultury; czytania i rozumienia tekstów kultury; wypowiedzi na wybrany przez studenta temat dotyczący tematu kursu (prezentacja); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używania właściwego rejestru; wykorzystywania i rozwijania umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Drapało | |
Prowadzący grup: | Kamila Drapało | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
This course aims to enhance the student's ability to critically analyze cultural and artistic products such as movies, dance, theatre, literature, and more while developing the necessary linguistic skills. We will delve into the concept of artistic and creative imagination, explore how it is portrayed in different cultural and artistic works, and ponder its relevance to our everyday lives. Celem kursu jest zwiększenie umiejętności studentów w zakresie krytycznej analizy tekstów kultury i sztuki, takich jak filmy, taniec, teatr, literatura i nie tylko, przy jednoczesnym rozwijaniu niezbędnych umiejętności językowych. Zagłębimy się w koncepcję wyobraźni artystycznej i twórczej: zbadamy, w jaki sposób jest ona przedstawiana w różnych dziełach kultury oraz zastanowimy się nad jej znaczeniem w naszym codziennym życiu. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_5), dziedzina: praktyczna nauka j. ang. III rok, 1 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 2 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS |
|
Literatura: |
Literature: Movies: Amadeus (Milos Forman, 1984) Dead poets society (Peter Weir, 1989) The house that jack built (Lars von Trier, 2018) Caravaggio (Derek Jarman, 1986) The Double Life of Veronique (Krzystof Kieślowski, 1991) The Red Shoes (Emeric Pressburger, Michael Powell, 1948) Andrej Rublev (Andrei Tarkovsky, 1966) The Dancer (Stephanie di Giusto, 2016) Pina (Wim Wenders, 2011) The Artist is Present (Matthew Akers, 2012) What Dreams May Come (Vincent Ward, 1998) The White Crow (Ralph Fiennes, 2019) And other movies selected with the students Texts: Martin Heidegger, „The Origin of The Work of Art” (Cambridge University Press, https://assets.cambridge.org/97805218/01140/excerpt/9780521801140_excerpt.pdf) Thinking Film: Philosophy At The Movies (ed. By Richard Kearney, Murray Littlejohn, Bloomsbury 2023) Anacarnation and Returning to the Lived Body with Richard Kearney (ed. by Brian Tranor, James L. Tanor, Routledge 2023) Not for Profit: Why Democracy Needs The Humanities (Martha Nussbaum, The Public Sqare, 2010) The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy (Martha Nussbaum, Cambridge University Press 2001) Longhurst, B., Introducing Cultural Studies (3rd Edition). Taylor & Francis, 2016. Broukal M. All About the USA: A Cultural Reader, Pearson Education 2007 Christopher D., British Culture. An Introduction. Routledge 2015 Payne M., Barbera J.R (ed), A Dictionary of cultural and critical theory, Wiley-Blackwell 2010 Selected materials from www.englishcurrent.com, www.kialo.com, www.onestopenglish.com (MacMillan), culture.pl, a także audycje i wykłady z transom.org, www.ted.com, www.linguahouse.com, www.bbc.co.uk, learnenglish.britishcouncil.org, Additional Literature: Imagination Now: A Richard Kearney Reader, ed. by Murray Littlejohn (Rowman & Littlefield Publishers; Illustrated edition, 2020) Selected readings by Byung chul han Selected readings from The Blackwell Philosophy and Pop Culture Series (https://andphilosophy.com/books/) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.