Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - mówienie/pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-3JHMP
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - mówienie/pisanie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 stopień 3 rok sem.letni
Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student posiada wiedzę i umiejętności na poziomie B1 wg skali ESOKJ.

Skrócony opis:

Student stosuje poprawna ortografię i pisownię, odpowiednie tryby i czasy, mowę zależną i niezależną oraz styl formalny i nieformalny w redagowaniu prac pisemnych o następujących formach, tekst argumentacyjny, opis miejsca, osoby, informacja, wiadomość, mail, recenzja książki, filmu, streszczenie.

Wyraża własny sąd i wymienia opinie, mówi o doświadczeniach osobistych i odczuciach w związku z różnymi tematami.

Pełny opis:

Profil studiów Praktyczny

Forma studiów Stacjonarne

Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH

Język przedmiotu Język hiszpański

Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3

Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia

Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin

Udział w konsultacjach: 4 godziny

Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin

Razem: 144 godziny

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0

o charakterze praktycznym 144 5,0

Literatura:

ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001.

Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000.

COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011.

DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015.

GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015.

ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006.

VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010

VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009.

www.semana.com

Efekty uczenia się:

Puede escribir información sobre la vida de alguien, redactar noticias o historias con diferentes estilos, cartas de reclamación o pidiendo información, textos argumentativos, descripciones, sugerencias, la reseña de una película o de un libro, mensajes de e-mail o SMS, contar anécdotas y redactar recetas o anuncios entre otros.

Pisze informację na temat osoby, redaguje wiadomości i historyjki, pisze listy reklamacyjne lub z prośbą o informacje, teksty argumentacyjne, opisy, sugestie, recenzję książki lub filmu, wiadomości mailowe lub sms, opowiada anegdoty, pisze przepisy, ogłoszenia, etc.

Metody sprawdzenia: prace pisemne o wyżej wymienionych formach

* Distingue y maneja correctamente los modos así como los tiempos gramaticales que haya visto hasta el momento en la clase de gramática, conectores de distintos tipos según el objetivo de su redacción, el estilo directo e indirecto, expresiones formales y coloquiales apropiadas a una situación concreta.

Potrafi odróżnić tryby jak i czasy, które poznał, stosuje odpowiednio łączniki w różnego typu wypracowaniach, stosuje mowę zależną i niezależną, wyrażenia formalne i nieformalne stosowne w danej sytuacji.

Metod sprawdzenia: aktywność na zajęciach, prace pisemne i wypowiedzi ustne

* Conoce y utiliza de forma apropiada una variedad amplia de expresiones y léxico con relación a diversos temas de interés general tales como cine, música, pintura, la gastronomía, las celebraciones y situaciones de la vida cotidiana.

Zna i używa odpowiednio bogatego i złożonego słownictwa w związku z omawianymi tematami, takimi jak : muzyka, kino, teatr, malarstwo, gastronomia, uroczystości i sytuacje codzienne.

Metody sprawdzenia: aktywność na zajęciach, prace pisemne i wypowiedzi ustne

* Mejora todos los aspectos relativos a la ortografía y producción escrita pertinentes en cada caso.

Poprawia ortografię i styl pisania odpowiedni do każdego tematu.

Metody sprawdzenia: prace pisemne

*Es capaz de emitir juicios de valor e intercambiar opiniones, experiencias personales o sentimientos con respecto a diferentes temas.

Wyraża własne sądy i wymienia opinie, doświadczenia osobiste oraz odczucia związane z danym tema

Metody sprawdzenia: aktywność na zajęciach, prace pisemne i wypowiedź ustna

KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UK6, KA6_UO1, KA6_UU1

KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia są prowadzone w formie ćwiczeń i konsultacji. Zaliczenie po 5 i 6 semestrze.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Karczewska
Prowadzący grup: Anna Karczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student stosuje poprawna ortografię i pisownię, odpowiednie tryby i czasy, mowę zależną i niezależną oraz styl formalny i nieformalny w redagowaniu prac pisemnych o następujących formach, tekst argumentacyjny, opis miejsca, osoby, informacja, wiadomość, mail, recenzja książki, filmu, streszczenie.

Wyraża własny sąd i wymienia opinie, mówi o doświadczeniach osobistych i odczuciach w związku z różnymi tematami.

Pełny opis:

Profil studiów Praktyczny

Forma studiów Stacjonarne

Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH

Język przedmiotu Język hiszpański

Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3

Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia

Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin

Udział w konsultacjach: 4 godziny

Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin

Razem: 144 godziny

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0

o charakterze praktycznym 144 5,0

Literatura:

ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001.

Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000.

COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011.

DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015.

GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015.

ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006.

VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010

VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009.

materiały online np.:

http://elpais.com/

Uwagi:

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszcza sie 2 nieobecności w semestrze.

W czasie zajęć prowadzonych zdalnie student ma obowiązek włączać kamerę.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Karczewska
Prowadzący grup: Anna Karczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student stosuje poprawna ortografię i pisownię, odpowiednie tryby i czasy, mowę zależną i niezależną oraz styl formalny i nieformalny w redagowaniu prac pisemnych o następujących formach, tekst argumentacyjny, opis miejsca, osoby, informacja, wiadomość, mail, recenzja książki, filmu, streszczenie.

Wyraża własny sąd i wymienia opinie, mówi o doświadczeniach osobistych i odczuciach w związku z różnymi tematami.

Pełny opis:

Profil studiów Praktyczny

Forma studiów Stacjonarne

Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH

Język przedmiotu Język hiszpański

Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3

Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia

Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin

Udział w konsultacjach: 4 godziny

Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin

Razem: 144 godziny

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0

o charakterze praktycznym 144 5,0

Literatura:

ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001.

Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000.

COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011.

DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015.

GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015.

ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006.

VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010

VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009.

materiały online np.:

http://elpais.com/

Uwagi:

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszcza sie 2 nieobecności w semestrze.

W czasie zajęć prowadzonych zdalnie student ma obowiązek włączać kamerę.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)